Sveikatos ir geros savijautos šaltinis – pušų ir kadagių spygliai


 
Pušies pumpurų vasario, kovą ir balandžio mėnesio pradžioje verta prisirinkti, jei kovojate su įsisenėjusiu kosuliu. Tiesiog užpilkite šaukštą pušies pumpurų stikline vandens ir pusvalandį pavirkite ant silpnos ugnies, perkoškite ir gerkite po arbatinį šaukštelį 2–3 kartus per dieną po valgio.
 
Spyglių gėrimas – vitaminų šaltinis
 
Štai keli receptai, kaip stiprinti organizmą žiemą rinktais spygliais. Pušų ir kadagių spyglių gėrimus patogiausia ruošti termose.
 
4  šaukštus smulkiai susmulkintų pušies spyglių užplikykite 1 litru  vandens (galima pasaldinti keliais gabalėliais rudojo cukraus, pagardinti griežinėliu citrinos ar razinų sauja), palikite kelias valandas ar pusę paros pritraukti, gerkite po 50–100 g kelis kartus per dieną.
Stiklinę maltų žiemos spyglių užpilkite 700 g šalto vandens, įpilkite šaukštelį citrinos sulčių, palaikykite 3 dienas tamsioje vietoje, perkoškite ir gerkite po 100 gramų 3 kartus per dieną.
 
Pušų spyglių gėrimas turi daug C vitamino, chlorofilo, yra labai naudingas į anemiją inkusiems žmonėms, skatina skysčių išsiskyrimą, valo organizmą. Ypač tinka po jonizuojamosios spinduliuotės.
 
Panašiai ruošiama ir kadagių spyglių arbata, bet reikia turėti omenyje, kad ji bus stipresnė, aitresnė, turės daugiau veikliųjų medžiagų.
 
Spygliuočių sirupas
 
Sirupas ruošiamas taip: kilogramą cukraus užpilkite litru vandens, suberkite stiklinę maltų spyglių ir kaitinkite ant labai silpnos ugnies atidengtame puode apie 3–4 valandas.
 
Vonelės ir kompresai sąnariams
 
Lietuvos žiniuone vadinta farmacininkė Eugenija Šimkūnaitė patarė gydytis taip: jei skauda sąnarius, dedami pušų spyglių kompresai, aplikacijos, trinama jų ištrauka, daromos vonelės. Čia viskas labai paprasta: tereikia kubiliuke užpilti spyglius verdančiu vandeniu, kiek palaikyti ir mirkyti rankas/kojas iki pusvalandžio. Jei gelia petį, klubą ar sprandą, reikia susmulkintų spyglių suberti į audinio maišelį, jį gerai pakaitinti ir dėti ant skaudamos vietos. Jei ant maišelio su spygliais uždėtume kailiuką ar polietileno, tokį kompresą galima laikyti ilgiau.

3 psl. »

Komentarai

Ar žinote, kad...

Tyrimais nustatyta, miego metu knarkia net 40 proc. suaugusiųjų. Įvairios statistikos pateikia skirtingus duomenis, tačiau viena – neginčijama, knarkiančių vyrų yra du ar net tris kartus daugiau nei moterų.

Kitas faktas