Sportuojate? Nepamirškite „pamaitinti“ raumenų

Partnerio turinys
Šis turinys inicijuotas projekto partnerio
Sportuojate? Nepamirškite „pamaitinti“ raumenų

Žūtbūt siekiate sutvirtinti per žiemą kiek atsipalaidavusį kūną ir jau „įkinkėte“ jį į griežtą treniruočių ir mitybos režimą? Jums gali prireikti baltymų papildo, tokio kaip proteinas. Proteinas – „maistas“ raumenims. 

 

Jei jau pradėjote treniruotis, pirmiausia turite susirūpinti dienos režimu, tinkamai miegoti, ilsėtis ir valgyti. Labai svarbu gauti reikiamą kiekį baltymų. Tai aktualu visiems - nepriklausomai nuo amžiaus ir fizinio aktyvumo. Dienos baltymų norma svyruoja nuo 0,8 g iki 4 g vienam kūno kilogramui, atsižvelgiant į žmogaus fizinį aktyvumą. 

 

Pavyzdžiui, mitybos, sporto specialistai bei treneriai aktyviai sportuojantiems ir raumenų masę siekiantiems padidinti, rekomenduoja suvartoti apie 2 g vienam kūno kilogramui, o norintiems sulieknėti – daugiau nei 2 g vienam kūno kilogramui. 

 

Didžiąją dalį, t.y. apie 60 proc., visos baltymų dienos normos, rekomenduojama gauti iš gyvulinės kilmės produktų, jie greičiau ir lengviau įsisavinami. Kitą – 40 proc. baltymų dienos normos – iš augalinės kilmės produktų. Tačiau gyvūninės kilmės produktus naudoja ne visi, tokiems žmonėms reikėtų susirūpinti, peržiūrėti savo meniu, įtraukti daugiau baltymų turinčių produktų, tokių kaip pupelės, žirniai, grikiai, ryžiai arba pasirūpinti baltymų papildais. 

 

Baltymai organizmui labai svarbūs, jie įeina į raumenų audinio struktūrą, dalyvauja svarbiuose organizmo procesuose. Negaunant pakankamai baltymų gali susilpnėti imunitetas, sumažėti hemoglobino lygis. 

 

Baltymų normą privalu gauti kasdien visiems. Visgi, sportuojantiems intensyviai, tai padaryti kur kas sudėtingiau, tad labai dažnai pasirenkama alternatyva, baltymai sportui - proteinas, vienas populiariausių maisto papildų. 

 

Kodėl šis papildas toks populiarus tarp sportuojančių atsakyti nesudėtinga, jame gausu gerai virškinamų ir lengvai įsisavinamų baltymų, o jo veiksmingumą, aktyviai sportuojantys pajunta gana greitai. Jie sako, kad vartojant pakankamai baltymų sumažėja raumenų skausmas po treniruočių, greičiau atgaunamos jėgos. Ir tai ne įsitikinimas, baltymai ne veltui vadinami raumenų plytomis arba statybinėmis medžiagomis, jų trūkumas signalizuoja raumenų skausmais ir jėgų, ištvermės stygiumi sportuojant. 

 

Labai aktyviai ir nuosekliai sportuojantys žmonės turi gauti ir pakankamą dienos baltymų kiekį. Tai galioja ne tik jėgos sporto ar kultūrizmo atstovams, bet ir bėgikams, dviratininkams bei visų kitų sporto šakų mėgėjams. Būtent baltymai padeda „sutaisyti“ intensyvių treniruočių metu patirtus raumenų mikro įtrūkimus. Pakankamas baltymų kiekis kasdien gerina savijautą, greičiau atgaunamos jėgos po treniruočių, o raumuo „auga“. Kai baltymų trūksta, raumuo neauga, o dėl jėgų trūkumo darosi sunku treniruotis nuosekliai. Kas gi norėtų sportuoti ir nematyti rezultato? 

 

Kad taip nenutiktų, aktyviai sportuojant vitaminų, mineralų ir kitų būtinų medžiagų, taip pat ir baltymų, balansas organizme yra būtinas. Štai kodėl sportuojantys žmonės atidžiai renkasi produktus, paprastai laikosi subalansuoto mitybos plano ir rūpinasi, kad kūnas nepritrūktų būtinų medžiagų. Baltymų jie stengiasi gauti iš baltymų kokteilių, kuriuos galima gerti kaip užkandį tarp dienos valgymų, ar prieš treniruotę. Baltymų papildai padeda išventi nemalonių pojūčių po aukšto intensyvumo treniruočių ir neiškristi iš sportinio grafiko dėl blogos savijautos. 

 

Proteinas nėra panacėja, jį vartoti nebūtina, tačiau tuomet turite suvartoti reikiamą kiekį baltymų kasdien, o organizmas juos „pasiimti“. 

 

Baltymai atsakingi už daug svarbių funkcijų mūsų organizme, tad siūlome atidžiau pasižiūrėti į savo lėkštę, ar šių vertingų ir svarbių medžiagų gaunate užtektinai? Jei ne – metas susirūpinti.

Komentarai

Ar žinote, kad...

Jeigu skauda gerklę, smulkiai supjaustykite svogūną ir užpilkite cukrumi. Po kelių valandų perkoškite ir gerkite po šaukštelį. Citrinos sultys, pasaldintos medumi,- geriausias vaistas užkimus.

Kitas faktas