Skyrybos: kaip išgyventi skausmą ir nepalūžti

Skyrybos: kaip išgyventi skausmą ir nepalūžti
@ Shutterstock

Santykių pabaiga visada būna skaudi – nepriklausomai nuo to, ar tai buvo jūsų, ar jūsų partnerio sprendimas. Dėl to susiduriama su negatyviomis emocijomis ir norima atsiriboti nuo jausmų, tačiau verta prisiminti, kad laikui bėgant situacija tik gerės. Taigi, kaip išgyventi skyrybas?

 

1 žingsnis

 

Laikykitės atstumo. Net jeigu su buvusiu partneriu nusprendėte likti draugais ir palaikyti artimus ryšius – iškart po išsiskyrimo pasistenkite vienas nuo kito atsiriboti bei visiškai nutraukite bendravimą – nekontaktuokite telefonu, nerašykite trumpų SMS žinučių ir nebūkite šalia fiziškai. Nebūtina nutraukti bendravimo visam laikui, tačiau rekomenduojama tai daryti iki tos akimirkos, kai suvoksite, jog tam žmogui nepuoselėjate šiltų jausmų. Jeigu buvęs partneris nori su jumis susitikti – paklauskite savęs, ar tai daryti tikrai verta bei nepasiduokite emocijomis. Vis dėlto, jeigu tenka bendrauti dėl neišvengiamų situacijų, kaip: buto paskola ar skyrybų dokumentai, bendraukite dalykiškai ir tik tada, kai tai yra būtina.

 

Įveskite tvarką. Skyrybos yra nauja pradžia, todėl tvarka asmeninėse erdvėse gali padėti pasijausti atsinaujinusiems ir pasiruošusiems naujam gyvenimo etapui. Be to, netvarka gali tik dar labiau sustiprinti neigiamas emocijas bei padidinti stresą. Susitvarkykite kambarį, perstatykite baldus, išvalykite piktogramas, esančias jūsų kompiuterio darbalaukyje. Tvarka leis pasijusti emociškai geriau.

 

Pašalinkite skausmą sukeliančius trukdžius. Daugelis dalykų gali priminti buvusį partnerį: daina, kvapas, garsas arba vieta. Pasistenkite pašalinti visus daiktus, sukeliančius bet kokius prisiminimus – paslėpkite stalčiuje bendrą jūsų nuotrauką, nenešiokite drabužio arba daikto, kurį gavote dovanų iš buvusio partnerio.

 

Socializuokitės. Atėjus santykių pabaigai labai naudinga daugiau skirti laiko sau ir pradėti užsiimti veikla, kurios esate pasiilgęs bei buvote kurį laiką pamiršęs. Kurkite ateities planus, linksminkitės su draugais ir raskite žmogų, su kuriuo galite pasikalbėti apie savo jausmus. Iš pradžių gali būti sunku grįžti į įprastą gyvenimo ritmą, tačiau po skyrybų socializacija yra raktas geresnės emocinės sveikatos link. Jeigu jaučiate, kad norite pabūti vieni – būkite: skirkite laiko atsigerti kavos mėgstamoje kavinėje arba leiskitės į kelionę.

 

Neskubėkite užmegzti naujų santykių. Kai kurie žmonės iškart po išsiskyrimo bando užmegzti naujus santykius – jie vadinami grįžtamaisiais. Tačiau santykių specialistai rekomenduoja neskubėti, kadangi naujų santykių užmezgimas gali maskuoti neigiamas emocijas naujo romano jauduliu. Jeigu nauji santykiai nepasiseks – patirsite dvigubą skausmą. Pasistenkite apsvarstyti galimybę kurį laiką pabūti vieni – bent jau iki tol, kol sutvirtėsite emociškai.

 

2 žingsnis

 

Skausmas – normali reakcija į pasibaigusius santykius. Po išsiskyrimo yra natūralu jausti emocinį skausmą, pyktį, liūdesį arba nerimauti dėl to, kad galite likti vieniši arba nelaimingi. Priminkite sau, kad tai – skausmingas etapas, kurį reikia išgyventi ir su laiku jis praeis.

 

Padarykite pertrauką nuo įprastos rutinos. Specialistai, pasibaigus santykiams, rekomenduoja skirti laiko sau ir pabūti su savo mintimis bei emocijomis. Pavyzdžiui, jeigu lankote jogos klasę – nieko nenutiks, jeigu vieną savaitę praleisite užsiėmimus. Taip pat nebijote atšaukti bendrų planų su draugais – paaiškinkite situaciją ir mandagiai atsisakykite.

 

Leiskite sau liūdėti. Santykių pabaiga gali sudaužyti jūsų širdį, dėl ko ilgą laiką jausite sielvartą – įsitikinkite, kad leidžiate sau liūdėti ir jokiu būdu nebandote užgniaužti emocijų viduje. Galite rėkti ar verkti, kad tik neigiamos emocijos išsiveržtų ir jūsų. Atminkite, kuo ilgiau viduje gniaušite emocijas – tuo daugiau laiko prireiks pasveikimui.

 

Apsupkite save žmonėmis, kurie jus palaiko. Po skyrybų labai svarbu turėti bent vieną žmogų, kuris gali jus palaikyti – draugas, tėvai, kiti šeimos nariai. Nebijokite prašyti pagalbos, kalbėtis su žmonėmis ar išsiverkti ant jų peties. 

 

Raskite sveikų būdų, kurie gali padėti numalšinti skausmą. Alkoholis, narkotikai arba greitas maistas gali būti pirmos priemonės, kurių norima imtis malšinant liūdesį, tačiau stenkitės save suvaldyti – šie veiksmai tik dar labiau sustiprins emocinį skausmą. Vietoj to, raskite patinkantį hobį – jis atitrauks nuo negatyvių minčių bei pakels savivertę.

 

Psichologo pagalba. Jei sunku susitvarkyti su emocijomis, skausmu ar liūdesiu, nebijokite kreiptis pagalbos į specialistus. Vien pokalbis su specialistu, išmanančiu mūsų vidinį pasaulį, gali padėti situaciją matyti kitu kampu ir lengviau išgyventi skyrybas. 

 

3 žingsnis

 

Apmąstykite pasibaigusius santykius. Pagalvokite apie pamokas, kurias davė šie santykiai bei priežastis, dėl kurių išsiskyrėte – tai padės suprasti, kodėl reikia judėti toliau. Be to, tiksliai įvardinkite klaidas, kurias darėte santykiuose tam, kad ateityje jų nekartotumėte.

 

Laikykitės savo sprendimo. Jei skyrybos buvo jūsų sprendimas, atminkite, kad sutelkę dėmesį į teigiamus prisiminimus, galite pamiršti priežastis, dėl kurių pasukote skirtingais keliais. Psichologai teigia, jog po skyrybų tampa įprasta idealizuoti nutrūkusius santykius, tačiau patariama šio žaidimo su savimi nežaisti – priimkite situaciją ir judėkite toliau.

Komentarai

Ar žinote, kad...

Visam kojos nagui užaugti reikia 12-18 mėnesių.

Kitas faktas