Sąnarių ligų profilaktika: šie būdai padės apsisaugoti nuo skausmo

Partnerio turinys
Šis turinys inicijuotas projekto partnerio
Sąnarių ligų profilaktika: šie būdai padės apsisaugoti nuo skausmo

Sąnarių ligas lemia skirtingos priežastys – genetika, patirti sužalojimai ar neteisingas gyvenimo būdas. Beveik kas antrą 40-metį vargina sąnarių skausmai. Gali mausti vieną ir daugiau sąnarių, o potyriai tikrai nėra patys maloniausi. Visgi, taikydami profilaktinius metodus tokioms sąnarių ligoms kaip: osteoartritas ar reumatoidinis artritas, susirgimo riziką galite sumažinti daugiau nei trečdaliu, o tam tikros priemonės gali sumažinti jau jaučiamus skausmus.

 

Pagrindiniai simptomai, įspėjantys apie galimas sąnarių ligas, yra: sąnarių skausmas, nelankstumas, silpnumas, patinimas. Sąnarių ligas gali paskatinti ne tik paveldimumas ar sėslus gyvenimo būdas, bet ir netinkama mityba bei stresas.

 

Imuniteto stiprinimas

 

Patariama stebėti, kad organizmui netrūktų vitamino D, kuris padeda išlaikyti sveiką imuninę sistemą ir apsaugoti sąnarius nuo nusidėvėjimo, įtrūkių, stiprina šalia esančius kaulus. Kadangi natūraliu būdu vitaminas D gaminasi tik mums būnant saulėje, ypač šaltuoju metų laikotarpiu ar daug laiko praleidžiant namuose, reikėtų jo vartoti papildomai.

 

Tinkama mityba

 

Taip pat sąnarių sveikatai palaikyti ir gerinti patartina valgyti kuo įvairesnių spalvų maistą, kuriame gausu antioksidantų – junginių, neutralizuojančių molekules, vadinamas laisvaisiais radikalais, kurie trukdo atsinaujinti kremzlėms. Ypač rekomenduojama valgyti: mangus, persikus, apelsinus ir arbūzus, nes jie turi beta kriptoksantino bei kitų junginių, sumažinančių artrito riziką nuo 20 iki 40 procentų. Taip pat, norėdami išvengti sąnarių ligų, kontroliuokite cukraus kiekį kraujyje.

 

Reguliarus fizinis krūvis

 

Antsvoris padidina sąnarių ligų riziką. Ne tik dėl gražesnės figūros, bet ir norėdami apsaugoti sąnarius nuo nusidėvėjimo ar sužalojimų, rekomenduojama mankštintis bent po vieną valandą per savaitę. Nors anksčiau buvo manoma, kad sportas gali pakenkti sąnariams, naujausi tyrimai parodė, kad kuo stipresni yra raumenys, tuo jie geriau apsaugo sąnarius ir padeda jiems tinkamai funkcionuoti. Jeigu skirsite mankštai 2-3 valandas per savaitę, artrito riziką galite sumažinti iki 40 procentų.

 

Atlikus mankštą, labai naudinga atlikti ir tempimo pratimus, pasitelkiant lengvus svarelius, elastines gumas ar savo kūno svorį. Tempimo pratimus reikėtų atlikti ir vyresnio amžiaus žmonėms, taip pat tiems, kurie dėl sąnarių ligų jaučia skausmą. Įrodyta, kad švelni, reguliariai atliekama raumenų tempimo mankšta, per kelis mėnesius skausmą sumažina daugiau nei trečdaliu.

 

Šalčio ir šilumos terapija

 

Sąnarių skausmus gali sumažinti taikoma šalčio ir šilumos terapijų kombinacija. Gydymas šiluma naudojamas dėl lėtinių ligų ar traumų atsiradusiems raumenų, sąnarių skausmams, taip pat sąnarių sustingimui mažinti. Tam, kad sergant sąnarių uždegimu, rytais pagerėtų lankstumas ir būtų lengviau judėti, rekomenduojama pirmiausia sąnarius sušildyti. Vakarais, siekiant po visos dienos sumažinti sąnario patinimą ir uždegimą, rekomenduojami šalčio kompresai.

 

Skausmą malšinantys geliai

 

Įvairūs specialūs tepalai gali palengvinti sąnarių skausmus, kurie turi šildymo poveikį, veikia kaip priešuždegiminiai, skausmą malšinantys gijimo stimuliatoriai. Būtent toks yra „Perskindol Active“ gelis, kuris maloniai šildo raumenis ir sąnarius, suteikia atpalaidavimo pojūtį ir leidžia užsiimti įprasta kasdienine veikla, nevaržant judesių.

Komentarai