Riešutų nauda: padės net norintiems sulieknėti

Riešutų nauda: padės net norintiems sulieknėti
@ Shutterstock

Riešutai yra ne tik labai skanus, bet ir sveikas užkandis, kurį patogu visuomet turėti šalia. Reguliariai valgant riešutus, jūsų sveikata gali žymiai pagerėti: sumažės diabeto ir širdies ligų rizika, susinormalizuos cholesterolio kiekis kraujyje. Šis maistingas, daug skaidulų turintis nuostabus užkandis, gali padėti net numesti svorio, nepaisant to, kad jame yra nemažai kalorijų.

 

Sveika riešutų paros norma yra laikoma apie 30 g (nedidelė sauja) arba maždaug: 20 migdolų. 15 anakardžių. 20 lazdyno riešutų, ir t.t. Įdomu tai, kad kai kurie dietologai prie riešutų kategorijos priskiria ir žirnius bei pupeles, nes šie savo sandara primena žemės riešutus.

 

Antioksidantai, įskaitant riešutuose esančius polifenolius, padeda kovoti su oksidaciniu stresu, neutralizuodami laisvuosius radikalus – nestabilias molekules, kurios gali pažeisti ląsteles ir sukelti vėžines ligas.

 

Atlikti tyrimai apie riešutų teikiamas naudas, parodė, kad praėjus 2–8 valandoms nuo tada, kai žmonės suvalgė nesmulkintų riešutų, jiems 26–33 proc. sumažėjo oksiduoto, žinomo kaip „blogojo“ cholesterolio – pagrindinio širdies ligų rizikos veiksnio – lygis. Kitame tyrime dalyvavo antsvorio turinčios moterys: vienos į savo dietą buvo įtraukusios riešutus, o kitos nebuvo. Valgiusios riešutus prarado beveik tris kartus daugiau svorio nei tos, kurios nevalgė jų. Beje, riešutų valgytojos galėjo pasigirti ir labiau sulieknėjusia liemens sritimi.

 

Įrodyta, kad pistacijos padeda mažinti organizme trigliceridų kiekį nutukusiems ir diabetu sergantiems žmonėms. Vieno 12-os savaičių trukmės tyrimo metu su nutukusiais žmonėmis, buvo pastebėta, kad valgantiems pistacijas, trigliceridų kiekis organizme tapo beveik 33 proc. nei tiems, kurie jų nevalgė.

 

Negana to, riešutai gali būti vienas geriausių maisto produktų žmonėms, sergantiems metaboliniu sindromu ir 2 tipo diabetu. Taip pat riešutai pasižymi stipriomis priešuždegiminėmis savybėmis, yra ypač naudingi širdžiai. Jie padeda sumažinti širdies ligų ir insulto riziką.

Komentarai

Ar žinote, kad...

Vienas britų žurnalas yra paskelbęs atlikto eksperimento duomenis, kurio metu nustatyta, kad moteris, gyvenusi 50 metų santuokoje su knarkiančiu vyru, praranda 4-erius metus miego.

Kitas faktas