Pagrindiniai požymiai, kad valgote per mažai

Pagrindiniai požymiai, kad valgote per mažai
@ Shutterstock

Nusprendėte laikytis itin griežtos dietos, kad atsikratytumėte nereikalingų kilogramų? Tikriausiai ši naujiena jus labai nuvils: gali būti, kad valgote nepakankamai, kad sulieknėtumėte.

Tai – paradoksalu: ribodamas maistą žmogus gali pilnėti. Kalorijų apribojimas ne visada reiškia, kad numesite svorio. Viskas priklauso nuo to, ko ir kiek jūs apribojate.

Maistas – tai organizmo „degalai“, kurie greitina medžiagų apykaitą. Nėra maisto – organizmas pereina į bado režimą, t.y. ima kaupti energijos atsargas riebalų pavidalu.

Mažo kaloringumo dietos gali išprovokuoti žvėriško alkio priepuolius, o tai beveik visada baigiasi persivalgymu.

Jei per dieną suvartojate mažiau nei 1200 kcal, rizikuojate pakenkti savo organizmui.

Štai keli požymiai, kad valgote nepakankamai:

 

  • Sutrinka menstruacijų ciklas. Taip nutinka, kai visiškai atsisakoma riebalų. Pastarieji dalyvauja moteriškųjų hormonų sintezėje. Nėra riebalų – sutrinka hormonų balansas.
  • Skauda galvą. Smegenims būtina gliukozė, o jos organizmas gauna skaidydamas angliavandenius. Nėra angliavandenių – smegenys badauja, iš čia ir skausmas.
  • Kamuoja nuolatinis mieguistumas. Niekaip rytais negalite išsiristi iš lovos, visą dieną svajojate apie tai, kaip išsimiegoti? Jūsų kūnui nepakanka energijos – tos pačios, kurios gaunate su maistu.
  • Padidėjęs dirglumas. Jei nesimaitinate kaip pridera, nervų sistema tampa labai pažeidžiama. Atminkite: jei pradėję laikytis dietos tapote dirglūs, įžeidūs, jums norisi verkti – reikia grįžti prie įprasto raciono ir pamąstyti apie tai, koks dar lieknėjimo būdas jums tiktų ir patiktų.
  • Alkio jausmas iš karto po valgio. Vos pakilote nuo stalo, o vėl jaučiatės alkani? Tai – pirmas požymis, kad suvalgytos porcijos jums nepakanka. Padidinkite suvalgomo maisto kiekius nedidelio kaloringumo produktų sąskaita (galite vartoti daugiau daržovių, pavyzdžiui, kopūstų, salotų, cukinijų...). Ir, žinoma, nepamirškite gerti daug vandens!

Komentarai

Ar žinote, kad...

Tyrimais nustatyta, miego metu knarkia net 40 proc. suaugusiųjų. Įvairios statistikos pateikia skirtingus duomenis, tačiau viena – neginčijama, knarkiančių vyrų yra du ar net tris kartus daugiau nei moterų.

Kitas faktas