Mitybos specialistė Vaida Kurpienė apie tai, ką valgyti po treniruotės, kad ji būtų efektyvi

Mitybos specialistė Vaida Kurpienė apie tai, ką valgyti po treniruotės, kad ji būtų efektyvi
@ Shutterstock

Tam, kad sveikas gyvenimo būdas išties būtų sveikas, reikia paisyti trijų aspektų – pakankamai miegoti, gyventi fiziškai aktyviai bei laikytis taisyklingos mitybos principų. Ir, pasak mitybos specialistės Vaidos Kurpienės, jokios išlygos, neva „sporto salėje buvo gerai paplušėta, todėl galima užsisakyti didelę picą“, čia negalioja. Tačiau ką valgyti po treniruotės, kad organizmas būtų visapusiškai aprūpintas, o rezultatų būtų siekiama sklandžiai? V. Kurpienė dalijasi patarimais!
 
Mitybos specialistės teigimu, dažniausiai dėl lieknesnės figūros sportuojantiems žmonėms būdingos dvi su mityba sietinos klaidos – po treniruotės jie arba ima šlamšti viską, kas pasitaiko po ranka, nes „įgijo teisę“, arba priešingai, po treniruotės ilgai nevalgo nieko tikėdami, kad šitaip kūno formas padailins dar greičiau.
 
„Ir pirmu, ir antru atveju sportuojantys žmonės patys sau trukdo pasiekti norimą rezultatą. Jei po treniruotės valgoma bet kas ir bet kiek, prarandamas nuoseklumas, todėl kelias į sėkmę yra sunkesnis arba visai neįmanomas. Tuo tarpu po treniruotės nevalgant nieko, organizmas yra sekinamas – nors tokiais veiksmais neva siekiama padailinti kūno linijas, lieknėjimo procesas sustoja ar priešingai – svoris ima augti“, – sako V. Kurpienė.
 
Pirmiausia – vaisius
 
Ką tuomet valgyti po treniruotės, kad mityba būtų taisyklinga ir padėtų pasiekti norimų rezultatų? Pasak V. Kurpienės, pirmas dalykas, ką kiekvienas sportuojantis žmogus turi padaryti po treniruotės, tai suvalgyti mėgstamą vaisių.
 
„Vieną vaisių suvalgyti reikia per 30 minučių po treniruotės pabaigos. Vadinasi, dar persirengimo kambaryje ar pakeliui namo. Vaisiuose gausu antioksidantų, vitaminų prisotinto vandens, jų sandaroje yra natūralaus cukraus. Todėl toks užkandis padeda organizmui atsistatyti po fizinio krūvio, neleidžia irti raumenims, sureguliuoja gliukozės kiekį kraujyje, suteikia energijos po sunkesnės treniruotės. Be to, vaisius padeda išvengti gresiančio persivalgymo – jei iškart po treniruotės nieko nesuvalgoma, po poros valandų pasireiškia itin didelis alkio jausmas, kurį ypač sunku numalšinti“, – sako V. Kurpienė.

2 psl. »

Komentarai

Ar žinote, kad...

JAV specialistai teigia, kad gripas gali kelti daug didesnį pavojų negu raupai ar juodligė – jie nustatė, kad esama ryšio tarp gripo ir mirtinų infarkto atvejų, ir tvirtina, jog su gripu susijusių mirčių esama keturis kartus daugiau, negu iki šiol teigta.

Kitas faktas