Mitybos reikšmė pilvo pūtimui ir kaip greitai numalšinti nemalonius pojūčius

Partnerio turinys
Šis turinys inicijuotas projekto partnerio
Mitybos reikšmė pilvo pūtimui ir kaip greitai numalšinti nemalonius pojūčius

Kiekvienas iš mūsų nori būti sveikas ir jaustis lengvai. Svajojam be baimės apsirengti aptemptą suknelę ar siauresnes kelnes, tačiau išsipūtęs pilvas gali sugadinti visus planus. Kodėl pučia pilvą ir ką daryti, kad greičiau grįžtų lengvumo jausmas? 

 

Tikriausiai niekas nenustebs, kad gerai savijautai labai svarbi sveika ir subalansuota mityba. Daug reikšmės turi ne tik tai, ką valgome, bet ir tai, kaip mes tuo maistu mėgaujamės. Racionali mityba apima sveikesnius maisto pasirinkimus, gerai tarpusavyje suderintus riebalų, angliavandenių ir baltymų, skaidulų, biologiškai aktyvių medžiagų kiekius. Taip pat būtina maitintis reguliariai, po truputį. Persivalgymas, skubotas ir padrikas maitinimasis – sveikos mitybos priešai, priverčiantys jausti ne tik sunkumo ir nevirškinimo jausmą, bet galintys atnešti ir kitų virškinimo sutrikimų – tarp jų ir pilvo pūtimą. Kiekvienam mūsų verta kuo labiau domėtis sveikos ir subalansuotos mitybos sąvoka – apie tai parašyta daugybė knygų ir straipsnių. Ne be reikalo toks populiarus posakis: „Esame tai, ką valgome“. 

 

Įdomu tai, kad maistas pradedamas virškinti ne skrandyje (kaip daug kas galvoja), o jau burnoje. Tad labai svarbu kiekvieną kąsnį tinkamai apdoroti – lėtai ir su malonumu sukramtyti, suvilgyti seilėmis ir paruošti tolimesnei kelionei virškinimo traktu. Kuo geriau maistas apdorojamas ir sumaišomas su seilėmis jau burnoje, tuo sėkmingiau prasideda visas virškinimo procesas, kuriam svarbi tinkama kitų virškinimo organų veikla. Virškinimo grandis baigiasi storojoje žarnoje. Apdorojant maistą vyksta daugybė procesų, tarp jų – rūgimo ir puvimo. Rūgimo procesas daug naudingesnis nei puvimo, nes puvimo metu susidaro organizmui nuodingi produktai. Šių procesų balansą lemia ne tik tai, ką mes valgome, bet ir tai, kokia žarnyno sveikata, pavyzdžiui, daug lemia storojoje žarnoje gyvenantys mikroorganizmai ir tai, kaip gerosios bakterijos užgožia blogąsias bakterijas ir jų sveikatai nenaudingą veiklą. 

 

Daugiau dujų žarnyne pasigamina valgant tam tikrus maisto produktus (kopūstines ir ankštines daržoves; kai kuriuos vaisius ir uogas, pavyzdžiui, obuolius, kriaušes, vynuoges, slyvas; šviežio pieno produktus; ruginę ar kvietinę duoną, svogūnines ir ropines daržoves; nesveiką maistą su įvairiausiais maisto priedais ir panašiai). Taip pat labai daug lemia ir tai, kiek oro tiesiogiai per burną patenka į virškinimo traktą – jo itin daug galime nuryti net nepastebėdami. Nemažai oro žarnyną pasiekia kartu su maistu ar tam tikrais gėrimais, ypač tais, kurie gazuoti bei fermentuoti. Gana pavojingų virškinimo traktui gėrimų pavyzdžiai yra alus, putojantis vynas, sidras – jų geriau atsisakyti ne tik dėl alkoholio daromos žalos organizmui, bet ir dėl visiškai nenaudingų burbuliukų ir kitų sudėtinių dalių, kurios skatina pilvo pūtimo pasireiškimą. Be to, dujų perteklius žarnyne gali kauptis ir dėl apsunkinto jų pasišalinimo, pavyzdžiui, dalinai ar visiškai užsikimšus žarnoms, kenčiant nuo sunkaus vidurių užkietėjimo, sergant onkologinėmis ar neurologinėmis ligomis ir panašiai. 

 

Dujos į organizmą patenka ir iš jo nuolat šalinasi – tai natūralus procesas. Dalis dujų pasišalina raugėjant arba tuštinantis, dalis jų pačiame žarnyne „įtraukiamos“ per sieneles ir krauju nunešamos į plaučius, kur pašalinamos iškvepiant. Natūraliai žarnyne gali būti apie 100-200 ml dujų, kartais daugiau. Per dieną jų pasišalina apie 500 ml, tačiau šie skaičiai nėra nesulaužoma taisyklė, mat kiekvienas organizmas – individualus. Vienam net ir nedidelis žarnyno dujų kiekio padidėjimas gali sukelti gana sunkias kančias – pilvo tempimą, raižymą, skausmą ir netgi kvėpavimo pasunkėjimą, o kitam net ir gana gausus vidurių pūtimas per daug diskomforto nesukels, nes dujos netrukus sėkmingai pasišalins ir pacientas vėl jausis gerai. 

 

Ką daryti, jei dujos užsilaikė žarnyne ir nepadeda nei stanginimasis, nei pagulėjimas ant šono? Verta išmėginti greitą pagalbą – simetikoną. Tai medžiaga, kuri veiksmingai ardo dujų burbuliukus, užstrigusius žarnyno putose. Veikiant simetikonui, jie išlaisvinami ir gali būti arba įsiurbiami, arba pašalinami. Pacientas netrukus pasijunta geriau ir gali vėl sėkmingai tęsti dienos darbus, nejausdamas nemalonaus pilvo tempimo ir veržimo. Espumisan Easy burnoje tirpstančių granulių nereikia užgerti vandeniu. Ši medicinos priemonė pasižymi išskirtiniu patogumu vartoti, be to, granulės lengvai tirpsta burnoje ir yra malonaus skonio, o poveikis pajuntamas visai netrukus.

Komentarai

Ar žinote, kad...

Lietuvoje iš tūkstančio gyventojų nuo gripo pasiskiepija vidutiniškai 30 asmenų, Latvijoje - 65, Estijoje – 52 asmenys. Tuo tarpu JAV tūkstančiui gyventojų tenka net 250 pasiskiepijusių, Europoje vidutiniškai – 177.

Kitas faktas