Kodėl reikėtų praktikuoti meditaciją? (I dalis)



Kaip įsitikino visa Fadelio Zeidano iš Baptistų medicinos centro vadovaujama mokslininkų grupė (tyrimų rezultatai publikuoti žurnale „Neuroscience“), meditacija nuskausmina daug geriau, negu morfijus ir kiti silpnesni analgetikai. Buvo pastebėta, kad kasdien praktikuojant meditaciją, 40 % sumažėja skausmo intensyvumas ir 57 % – skausminis diskomfortas, tuo tarpu nuskausminamieji vaistai intensyvius skausmus sumažindavo tik 25 %.

Tyrimo metu grupė savanorių, sudaryta iš niekada gyvenime nebandžiusių medituoti žmonių, buvo išmokyta meditacijos technikos, pagrįstos dėmesio koncentracija. Jos metu mokomasi sekti savo kvėpavimą ir paleisti dėmesį atitraukiančias mintis ir emocijas. Mokslininkai stebėjo smegenų aktyvumą, pasitelkę magnetinio rezonanso tomografiją ir prietaisą, sukeliantį vietinį skausmą. Šis įtaisas sušidydavo odos plotą iki 50 laipsnių, o tai keldavo bandomiesiems skausmą.

Mokslininkai išsiaiškino, kad po meditacijos skausminiai pojūčiai sumažėdavo nuo 11 iki 93 %. Jie stebėjo stiprų smegenų aktyvumo sumažėjimą pirminėje somatosensorinėje žievėje, kuri vaidina lemiamą vaidmenį formuojant atsakymą į skausminę stimuliaciją.

Smegenų struktūros pokyčiai

Meditacjos praktikavimas gali iš esmės pakeisti smegenų struktūrą. Mokslininkai iš Kalifornijos universiteto išsiaiškino, kad kai kuriose žmonių, kurie medituoja, galvos smegenų srityse, pilkosios smegenų medžiagos yra daugiau, negu tų žmonių, kurie nepraktikuoja meditacijos. Tai ypač aktualu norintiems išvengti su amžiumi susijusių smegenų pokyčių – juk gerai žinoma, kad aktyviosios smegenų medžiagos kiekis bėgant laikui tik mažėja.

Kiti tyrimai taip pat patvirtino, kad meditacija padeda formuoti glaudžius ryšius tarp smegenų dalių ir lėtina degeneraciją. Mokslininkai įvertino medituojančių žmonių smegenis pasitelkę difuzinį tenzorių vaizdavimą (DTI). Pasirodo, meditacija skatina nervinio tinklo ir sąsajų, jungiančių kaktos, smilkinių, pakaušio ir kitas sritis, formavimąsi. Visos tos jungtys ir sąsajos atlieka svarbų jungiklio vaidmenį, paskirstydami signalus į atskiras smegenų struktūras.

3 psl. »

Komentarai (6)

ricardas 2014-02-20 13:42
Ar Kaune yra koks nors neditacijos centras,jei galima -Chose Silvos tipo ?
mecislovas v 2013-01-23 18:04
meditacijoje mes kuriame savo gyvenimo realybę.Tą patį galima daryti ir svajojant užsimerkus,vizualizuojant norimą rezultatą,tik meditacijoje tai galima pasiekti kiek greičiau.o yra ir kompleksinių metodikų,kur komponuojami keletas metodikų-man tai labai gerai tinka Chose Silvos metodas-atsipalaidavimas(relaksacija),meditacija ir savireguliacija vienu metu.
Rasa 2012-04-04 18:38
Kasdien medituoju 12 metų. Labai gerėja savijauta, sveikata, darbo ir gyvenimo kokybė. Per tą laiką nesu sirgusi, buvusi nedarbinga. Esu laiminga! Rekomenduoju meditacijos mokytis meditacijos centre Ojas.
Vita 2012-04-03 16:42
Tiesiog aš manau, kad nėra kažkokių meditacijos taisyklių
Vita 2012-04-03 16:42
Na, aš manau kad pradėti reikėtų nuo ramios ir jaukios atsmosferos sukūrimo, o tuomet darykite tai, kad atpalaiduoja kūną: patogiai sėdėkite arba gulėkite, giliai kvėpuokite ir t.t.
t 2012-04-02 19:45
senai norejau medituoti..nezinau tik kaip..

Ar žinote, kad...

Tyrimais nustatyta, miego metu knarkia net 40 proc. suaugusiųjų. Įvairios statistikos pateikia skirtingus duomenis, tačiau viena – neginčijama, knarkiančių vyrų yra du ar net tris kartus daugiau nei moterų.

Kitas faktas