Kava ir kalorijos: ką reikia žinoti

Kava ir kalorijos: ką reikia žinoti

Rytinį snaudulį daugelis iš mūsų stengiasi išblaškyti puodeliu kavos. Vis dėlto jos malonus aromatas ir subtilus skonis neretai „užmigdo“ budrumą. Kiek kalorijų turi šis gėrimas?

Būkim atviri patys sau – espreso kavą geriame retai. Daug dažniau ant mūsų stalo puikuojasi tikras kavos desertas su grietinėle, pienu, prieskoniais ir saldžiu sirupu. Visi šie priedai ženkliai padidina energinę vertę, tad viena vidutinė tokio gėrimo porcija turi maždaug 300–350 kalorijų – kitaip tariant, apie šeštadalį paros normos. Reikia paminėti ir tai, kad į kavą dedamės gana daug cukraus, tad gauname nemažai angliavandenių. Kava tokiu atveju skani, bet ar naudinga?

Ne taip seniai Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) leistiną cukraus normą kraujyje padidino nuo 5,4 iki 6,1 mmol/l – priešingu atvejų labai didelę žmonijos dalį būtų teke vadinti diabetikais.

Niekam nėra paslaptis, kad šiandien cukraus suvartojame daug daugiau, nei prieš 20 metų. Gydytojai pastebi, kad cukrus skystu pavidalu įsisavinamas daug greičiau, todėl kavos desertas gali būti pavojingesnis už gabalą šokoladinio pyrago.

Specialistų teigimu, „baltoji mirtis“ neigiamai veikia visą žmogaus organizmą. Esmė ta, kad, pavyzdžiui, išgėrus puodelį latte su šokoladiniu sirupu ir plakta grietinėle, cukraus koncentracija kraujyje staiga padidėja, o po to taip pat staiga krenta. Tai vadinama „cukraus saugojimo mechanizmu“. Pavojingiausia, kad tokie svyravimai sukelia ūmius alkio priepuolius, provokuoja kimšti viską, kas papuola po ranka.

Ką daryti? Kavos atsisakyti tikrai nereikia – tiesiog pakeiskite desertinį gėrimą puodeliu įprastos kavos be cukraus ir su šlakeliu neriebaus pieno. Jeigu papusryčiavote, galite pasilepinti kapučino arba amerikietiška becukre kava su pienu ir gabaliuku juodojo šokolado.

„Americano“ – kava su vandeniu. Ji nekaloringa, neprovokuoja cukraus svyravimų kraujyje. Viena porcija turi 6,1 kcal, baltymų – 0,70 g, riebalų – 0,1 g, angliavandenių – 0,6 g.

„Cappuccino“ – kadangi į ją pilama pieno, ji šiek tiek kaloringesnė, nei amerikietiška. Geriausia gerti su cinamonu ir be cukraus. Turi 8,8 kcal, 0,70 g baltymų, 0,40 g riebalų ir 0,6 g angliavandenių.

„Latte“. Pieno joje daugiau, ir kaloringumas atitinkamai didesnis. Patartina apsiriboti vienu puodeliu per dieną, nesaldinti. Turi 26,1 kcal, 0,68 g baltymų, 0,9 g riebalų ir 3,8 g angliavandenių.

Atminkite, kad kava labai skatina šlapimo išsiskyrimą, todėl reikia išgerti tiek pat vandens, kiek ir kavos.

Ir pabaigai. Paros norma suaugusiam ir sveikam žmogui – ne daugiau kaip 2–3 puodeliai šio gėrimo per dieną. Jeigu gersite daugiau, galite perdozuoti, o tai neigiamai paveiks nervų sistemą – atsiras nerimas, jausitės dirglūs, gali prasidėti nemiga.

Komentarai