Kai akys didesnės už pilvą... Patarimai linkusiems persivalgyti

Kai akys didesnės už pilvą... Patarimai linkusiems persivalgyti

Per šventes gausiai patiekalais nukrautas stalas gali tapti nemenku sveikatos išbandymu. Ir visai nesvarbu, ar tai kieno nors gimtadienis, ar vestuvės, ar dar koks nors įvykis – niekam ne paslaptis, kad tokiu atveju valgoma daug kaloringo maisto, fizinis aktyvumas mažas, todėl neišvengiamas ir persivalgymas. Po visų linksmybių jaučiamės pavargę ir apsunkę, o kelnių diržus tenka atlaisvinti net per keletą skylučių. Kaskart pasižadame sau, jog daugiau taip nebus, tačiau...

Persivalgymas – ne tik skrandžio apkrova, kai prastai jaučiamės nuo per didelio maisto ir gėrimų kiekio. Jis gali išprovokuoti rimtas ligas, pabloginti bendrą savijautą. Galimas galvos svaigimas, pykinimas ir silpnumas. Dideliam maisto kiekiui suvirškinti reikia daugiau fermentų, organizmas dėl to patiria savotišką stresą. Didžiausias krūvis tenka skrandžiui, kasai, kepenims, tulžies pūslei. Visi šie organai turi dirbti didesniu pajėgumu, o jeigu jie yra silpnesni arba apie tai, kad jie negaluoja, dar nežinote, per didelis maisto ar gėrimų kiekis gali išprovokuoti daugybę nemalonumų. Net ir kartą persivalgius, ypač, jei kartu vartojamas riebus maistas ir alkoholis, gali kilti kasos uždegimas. Taip „pažadinamos“ įsisenėjusios virškinamojo trakto (skrandžio, kepenų) ligos.

Po sotaus pokylio kartais užtenka pagulėti, pailsėti, ir viskas praeina. Persivalgius jokiu būdu nepulkite sportuoti, nes tuo metu daugiau kraujo susitelkia žarnyne, o kituose organuose jo yra mažiau. Galimi kraujagyslių ir širdies sistemos veiklos sutrikimai, tikėtinas net miokardo infarktas, jeigu esate rizikos grupėje.

Keli patarimai, kaip per šventes mėgaujantis skaniais valgiais ir gėrimais nepakenkti savo sveikatai:

 

  • Pirkdami maisto produktus švenčių stalui, būtinai atkreipkite dėmesį į galiojimo laiką, o gamindami patiekalus laikykitės pagrindinių higienos reikalavimų.
  • Pagrindinė taisyklė – ne prisikrauti per daug maisto į lėkštę, o visko paragauti po truputį, riboti patiekalų kiekį, valgyti neskubant, pasimėgaujant.
  • Sergantieji širdies ir kraujagyslių ligomis turėtų vengti silkės, nes nuo didelio druskos kiekio padidėja kraujo spaudimas.
  • Sergantieji virškinamojo trakto ligomis turėtų atsargiau valgyti grybų patiekalus. Šis produktas skrandyje virškinamas net 3 valandas. Labai blogas derinys – grybai ir alkoholis: jeigu išsiskiria grybų nuodai, alkoholis sustiprina jų poveikį.
  • Norintieji išvengti apsinuodijimo alkoholiu, turi jausti saiką, nemaišyti įvairių rūšių svaigiųjų gėrimų.
  • Šventės metu nebūtina paragauti visų ant stalo esančių patiekalų.
  • Likus keletui valandų iki šventinės vakarienės ar pietų patartina išgerti virškinimą gerinančios arbatos, mineralinio vandens. Sergantiems virškinamojo trakto ligomis vertėtų išgerti virškinimo fermentų.
  • Pirmiausia ragaukite vaisių ir daržovių, kad nesukeltumėte rūgimo proceso skrandyje.
  • Stenkitės ,,nesluoksniuoti“ maisto – sūru-saldu-sūru-saldu.
  • Valgant patartina atsisakyti didesnio kiekio skysčių, nes jie atskiedžia skrandžio sultis ir taip dar labiau apsunkina virškinimą. Gaiviaisiais gėrimais mėgautis geriau praėjus šiek tiek laiko po valgio.
  • Saldumynus patartina valgyti po pertraukos.
  • Po sočių vaišių padarykite iškrovos dieną. Iškrovos dienomis badauti negalima. Jų metu valgomas vienos rūšies, neriebus, nekaloringas maistas ir geriama daug skysčių. Štai pora maitinimosi iškrovos dienomis pavyzdžių: a) per dieną suvalgykite iki 1 kilogramo daržovių (be majonezo, aliejaus ar užpilų). Būtinai išgerkite 2 litrus skysčių. Puikiai tinka geriamas vanduo; b) suvalgykite iki 600 gramų liesos varškės ir išgerkite 2 litrus skysčių.

2 psl. »

Komentarai (5)

ola 2021-04-09 18:30
O aš kasdien persivalgau ir nežinau, ką daryt. Jokie specialisatai nepadeda, o svoris auga. Kepsnys, bulvių košė, ledai, tiramisu, bloga, svaigsta galva tada. O sustot valgyt negaliu. Kitą dieną skauda pilvą, pykina, svaigsta galva.
Lukrecija 2012-06-03 15:29
maistas buna įvairove
Daiva 2012-05-30 21:48
Tiesiog lėčiau valgyti reikia. Aš asmeniškai kramtau 30 kartų tai suvalgau džniausiai tik pusę porcijos ir jaučiuosi soti
Lina 2012-05-30 21:47
Prisidedu tiek, kiek akys nori ir tada valgau greit beveik nekramtydama. Kai viską baigiu, nuolatos bloga būna :D
ramram 2012-05-30 21:47
O taip, čia būtent mano problema

Ar žinote, kad...

Tyrimais nustatyta, miego metu knarkia net 40 proc. suaugusiųjų. Įvairios statistikos pateikia skirtingus duomenis, tačiau viena – neginčijama, knarkiančių vyrų yra du ar net tris kartus daugiau nei moterų.

Kitas faktas