Judesio treneris Rokas Bakstys: „Prakaituodami sporto klube neužtikriname kūnui reikalingo judrumo“

Judesio treneris Rokas Bakstys: „Prakaituodami sporto klube neužtikriname kūnui reikalingo judrumo“
@ Shutterstock

„Nepaisant to, kad sporto klubai perpildyti, lietuviai juda per mažai“, konstatuoja judesio treneris Rokas Bakstys, geriau žinomas kaip Rokas Move. Anot jo, kasdienio judėjimo, kai vykstame į darbą, tvarkomės namuose, vedžiojame šunį, net nereikėtų laikyti tikraisiais efektyviais judesiais – mat judesys prasideda tada, kai jis neleidžia raumenis nykti ir skatina juos vystytis. Treneris pataria, kaip kasdienį savo judėjimą praturtinti kūną lavinančiais judesiais tiesiog namuose, darbe ar pakeliui į parduotuvę.

„Treniruodamas žmones, asmeniškai susiduriu su situacijomis, kai jiems sunku susidoroti ir išspręsti gana paprastas judėjimo užduotis. Vadinasi, plušėjimas sporto klube kelis kartus per savaitę dar nereiškia, kad esame judrūs. Greičiausiai į sporto klubą važiuojate automobiliu, po treniruotės taip pat sėdate į automobilį. Ypač matau, kad judėjimo trūksta šiuolaikiniam jaunimui“, - pastebėjimais apie lietuvių judrumą dalinasi R. Bakstys.

Vienas geras pritūpimas geriau nei dešimt bet kokių

Kalbant apie judrumą, galime susidaryti klaidingą įspūdį, kad judame nuolat. Keliamės iš lovos, sėdamės, stojamės, einame, pasilenkiame ką nors pakelti, stiebiamės, kad pasiektume geidžiamą daiktą aukščiausioje parduotuvės lentynoje ir pan. Tačiau visi šie kasdienės mūsų rutinos judesiai, anot trenerio, net nelaikytini tikraisiais judesiais, įdarbinančiais raumenis.

„Svarbu tai, kiek judesių atliekame, tačiau dar svarbiau – kaip kokybiškai juos atliekame, kokiu tikslu tai darome. Kiek kartų pritūpiate per dieną? Tarkim, dešimt. Ar tokios stimuliacijos užtenka raumenims, kad jie progresuotų? Tikrai ne, reikėtų bent šimto, bet dar geriau padaryti 10 skirtingų variacijų pritūpimų, siekiant sveikatingumo ir visapusiškos jėgos. Kartodami vieną pratimą, mes tampame geri to pratimo atlikime. Visų pirma reikėtų žinoti savo intenciją, kodėl yra atliekamas tam tikras veiksmas. Visgi didesnį dėmesį skirkite ne kiekiui, o judesių kokybei. Mūsų rutinoje tikrai nėra tiek daug pasikartojančių kokybiškų judesių“, - kasdienį judrumą skaičiuoja R. Bakstys.

Judesio treneris atkreipia dėmesį, kad efektyvus judesiai turėtų treniruoti ne tik raumenis, bet ir protą.

„Mano treniruotės nėra tik judesių kartojimas, skambant muzikai. Stengiuosi sujungti judesius, juos komplikuoti, neleisdamas tinginiauti ir priversdamas pasukti galvą. Tokie judesiai yra visapusiškai efektyvūs“, - sako treneris.

Efektyviam judėjimui – tinkama apranga

Pasak R. Baksčio, kad judėjimas būtų efektyvus, svarbu pasirinkti ir tinkamą aprangą. Tinkamiausia, žinoma, visiškai nevaržanti judesių.

„Man asmeniškai yra tikra kančia lįsti į džinsus – jaučiuosi suvaržytas, judesiai apriboti. Renkuosi drėgmę garinančius ir laisvai judėti leidžiančius drabužius. Jie gali būti aptempti, gali būti laisvi – priklauso nuo to, kaip judėsite, kokių tikslų sieksite. Svarbiausia, kad jaustumėte patogiai ir laisvai. Tiesa, judant lauke Lietuvoje rekomenduočiau turėti nuo vėjo saugantį viršutinį sluoksnį“, - kokius drabužius geriausia rinktis aktyviam judėjimui vardija judesio mokytojas.

Trenerio patarimai, kaip kasdien judėti daugiau ir efektyviau

Pradėti didinti judrumą treneris rekomenduoja nuo paprastų dalykų: į parduotuvę ne važiuoti automobiliu, o nueiti pėsčiomis; naudotis ne liftu ar eskalatoriumi, o laiptais. Pasirenkant daugiau judėti priverčiančią alternatyvą kasdienėje rutinoje, kasdien raumenys gaus papildomo judėjimo. Ir nereikia koncentruotis į atskiras raumenų grupes. Pasak R. Baksčio, jeigu nesiekiate specifinių tikslų ar nesigydote po traumos, geriausia treniruoti visą kūną bendrai.

Kitas trenerio patarimas – susikurti namuose ir darbe tokią aplinką, kuri paskatintų judėti daugiau.

„Namuose galite tarp durų įtaisyti skersinį ir patys sau susikurti taisyklę: kiekvieną kartą, kai einate pro duris, užsikabinkite ant skersino ir padarykite keletą prisitraukimų ar pakilnokite kojas. Per dieną gali susidėti nemažai tokių, kaip aš vadinu, judesio užkandžių. Kokią aplinką susikursite, tiek stimuliacijos raumenys ir gaus kasdien“, - pataria judesio mokytojas.

Sėdimą darbą dirbantiems ir išties mažai judantiems žmonėms Rokas Move rekomenduoja pradėti nuo savo kūno ir jo galimybių pažinimo.

„Atrasti kūno judesių galimybes padės atskirų sąnarių judinimas. Pasirinkite bet kurį sąnarį ir jį judinkite visais įmanomais būdais: pieškite ratą, pabandykite judinti tik tą vieną sąnarį, lenkite pirmyn-atgal. Tokia treniruotė ypač tinka ryte, kai, pradėdami nuo čiurnių, kelių ir klubo sąnarių, tęsdami stuburo, pečių sąnariais ir užbaigdami alkūnėmis ir riešais išjudinate visą kūną. Vieną sąnarį įvairiomis kryptimis judinkite nuo minutės iki penkių. Pajusite skirtingus pojūčius ir atrasite savo kūno galimybes, tai padės geriau pažinti savo kūną ir pereiti prie sudėtingesnių judesių ir jų junginių“, - apibendrina treneris R. Bakstys.

Komentarai

Ar žinote, kad...

60 sekundžių - tiek laiko paprastai reikia kraujo ląstelei apkeliauti visą organizmą

Kitas faktas