8 požymiai, rodantys, kad vartojate per daug cukraus

8 požymiai, rodantys, kad vartojate per daug cukraus
@ Shutterstock

Cukrumi pagardintas maistas dažnai būna skanesnis už ne tokį saldų. Daugelis žmonių mėgsta kartais, o kiti dažniau, „pasisaldinti“ gyvenimą ir suvalgyti ką nors saldaus. Tačiau cukrus, ypač vartojamas dideliais kiekiais, tikrai kenkia sveikatai. Taigi kaip žinoti, ar jo valgote per daug? Čia yra pateikiami 8 pagrindiniai įspėjamieji požymiai, jog perdozuojate cukraus:

 

  1. Jūs nuolat trokštate suvalgyti ką nors saldaus. Kuo daugiau cukraus valgysite, tuo labiau jo geisite. Taip atsiranda žalingas ir priklausomybę sukeliantis ciklas. Taip yra ne tik todėl, kad skonio receptoriai prisitaiko ir jiems reikia vis daugiau cukraus, kad pajaustumėte skonį, bet ir dėl to, kad cukrus veikia kaip tikras narkotikas. Vartodami daug cukraus turinčių produktų, jūs sukeliate hormoninį organizmo atsaką, panašų į bangą, kuris jus išaukština, ir sukelia panašius pojūčius, kaip gavus narkotikų. Po kiek laiko viskas susitvarko, nuslopsta, krenta cukraus lygis kraujyje, ir tai skatina jūsų organizmą norėti dar daugiau cukraus.

     
  2. Visą dieną jaučiatės vangiai. Po to, kai cukrus sukelia pradinį insulino smaigalį ir tą „aukštą“ jausmą, jo kiekis organizme neišvengiamai krenta žemyn. Energija yra stabiliausia, kai cukraus kiekis kraujyje yra stabilus, taigi, kai suvartojate per daug cukraus, dėl padidėjusio ir žemo cukraus kiekio kraujyje tai padidėja, tai sumažėja energijos kiekis. Beje, Jei valgysite daug cukraus turinčių produktų, tai reiškia, kad greičiausiai nevartosite pakankamai baltymų ir skaidulų, kurios yra svarbios maistinės medžiagos, skirtos energijai išlaikyti.

     
  3. Turite odos problemų – ją beria. Kai kurių žmonių oda jautriai reaguoja į tai, kad dėl cukraus vartojimo padidėja insulinas, ją išberia – atsiranda laikinų spuogų arba netgi ligos: aknė, rožė.

     
  4. Svyruoja, gretai kinta nuotaikos. Dėl tai padidėjančio, tai sumažėjančio cukraus kiekio kraujyje, gali staigiai keistis nuotaika – iš linksmos į liūdną, ir atvirkščiai.

     
  5. Priaugote svorio. Gaunamas cukraus perteklius paprastai yra ir kalorijų perteklius, todėl ne ilgai trukus saldumynų mėgėjai, kurie nejaučia saiko, rizikuoja priaugti svorio. Beje, besaikis cukraus vartojimas taip pat skatina insulino, hormono, turinčio didelę reikšmę svorio padidėjimui, organizme išsiskyrimą. Kai mes vartojame cukrų, kasa išskiria insuliną, kuris neša cukrų į mūsų organus, todėl jis gali būti naudojamas energijai. Kuomet žmogus gauna vis daugiau cukraus, kūnas gauna signalą gaminti dar daugiau insulino – šis hormonas tampa naudojamas ne vien energijos papildymui, o kaupiasi organizme riebalų pavidalu.

     
  6. Genda dantys. Burnoje esančios bakterijos užspaudžia likusias maisto daleles tarp dantų, tuomet susidaro rūgštis, kuri sukelia dantų ėduonį. Mūsų seilės palaiko sveiką bakterijų pusiausvyrą, tačiau besaikis cukraus valgymas gali paveikti burnos pH ir suteikti bakterijoms galimybę klestėti ir daugintis, dėl ko atsiranda dantų ėduonis, pradeda gesti dantys.

     
  7. Prasčiau veikia atmintis. Dažna trumpalaikės atminties praradimo priežastis slypi netinkamoje mityboje – kuomet vartojame gausiai cukraus. Kai žmogus valgo daug saldaus maisto, cukraus kiekis kraujyje greitai pakyla ir krenta, užuot tai darydamas palaipsniui. Prasta cukraus koncentracijos kraujyje kontrolė sukelia didelę pažinimo problemų ir sutrikimų riziką.

     
  8. Anksčiau atrodęs saldus maistas, prarado skonį. Jei suvalgote per daug cukraus, galiausiai jūsų skonio receptoriai „atbunka“ ir kurį laiką nejaučia mažiau saldžių produktų ir juose esančio cukraus.

Komentarai