8 patarimai, kaip išvengti mieguistumo dieną

8 patarimai, kaip išvengti mieguistumo dieną

Daugeliui pasitaiko tokių dienų, kai dėl kažkokių priežasčių jaučiamės mieguisti. Tačiau kai kuriems žmonėms pernelyg didelis mieguistumas iš tikrųjų trukdo kasdieniam darbui, vaikų priežiūrai ir net laisvalaikiui. Dėl hipersomnijos, dar kitaip žinomos kaip dažnai pasikartojančių mieguistumo epizodų, sutrinka įprastas gyvenimo ritmas – naktį kamuoja nemiga, o dieną apima begalinis, praktiškai neįveikiamas noras nusnausti bent pora valandų. Neretai mieguistumo dieną priežastimi būna netinkami miego įpročiai.

 

Išbandykite šiuos 8 būdus, kaip pagerinti naktinį miegą ir išvengti mieguistumo dieną:

 

  1. Stenkitės išmiegoti pakankamą valandų skaičių nakties metu. Daugumai suaugusiųjų reikia septynių – devynių miego valandų per parą, kad jaustųsi dienos metu žvalūs ir turėtų jėgų. Deja, neretai žmonės pamiršta šį akivaizdų faktą arba jo nepaiso, sugalvodami vis kažkokių nebaigtų darbų, rūpesčių.

     
  2. Patraukite visus trukdžius kuo toliau nuo lovos. Nereikėtų lovoje žiūrėti televizoriaus, žaisti vaizdo žaidimų ar naudoti nešiojamą kompiuterį. Taip pat neapmokėkite sąskaitų ir nekelkite diskusijų lovoje – tai gali sukelti nemigą nakties metu, o kitą dieną jausitės apsnūdę.

     
  3. Turėkite pastovų miego grafiką. Žmonėms, turintiems mieguistumo problemų, specialistai pataria eiti miegoti ir keltis kiekvieną dieną tuo pačiu metu, taip pat ir savaitgaliais.

     
  4. Laikykitės valgymo grafiko. Nustatytas reguliarus valgymo laikas taip pat padeda reguliuoti mūsų paros ritmą. Laiku suvalgę sveikus pusryčius ir priešpiečius, o ne iš pačio ryto griebdami spurgą ir kavą ar vėlyvą sumuštinį, išvengiate energijos trūkumo dienos metu, nes tai sustiprintų jaučiamą mieguistumą. Planuokite valgyti paskutinį kartą dienoje likus dviem ar trims valandoms iki miego.

     
  5. Sportuokite. Reguliarus fizinis krūvis (bent 30 minučių per dieną) pagerina miego kokybę. Atliekama mankšta, ypač aerobiniai pratimai, leidžia lengviau užmigti ir giliau miegoti. Sportas taip pat suteikia daugiau energijos dienos metu ir išlaiko aktyvų protą.

     
  6. Nesnauskite antroje dienos pusėje. Vėlyvas popietės miegas gali pabloginti jaučiamą mieguistumą kitą dieną, nes dėl jo gali sutrikti miego ritmas naktį.

     
  7. Susikurkite atpalaiduojantį ritualą prieš miegą. Atsipalaidavimo rutina prieš miegą gali padėti pabėgti nuo dienos rūpesčių ir įkyrių minčių, ypač nuo pernelyg stimuliuojančios ar įtemptos veiklos, dėl kurios sunku miegoti. Pabandykite medituoti, pasėdėti karštoje vonioje, klausytis raminančios muzikos ar skaityti mėgstamos knygos kelis puslapius.

     
  8. Nevartokite alkoholio, ypač prieš miegą. Žmonės dažnai klaidingai mano, kad alkoholis padeda užmigti (nes trumpai jis gali sukelti kai kuriems mieguistumą), tačiau jis iš tikrųjų neleidžia organizmui sveikai giliai įmigti ir išsimiegoti – kas yra būtina, norint gerai pailsėti ir kitą dieną nejausti mieguistumo.

Komentarai

Ar žinote, kad...

Pasaulio sveikatos organizacijos specialistai prognozuoja, kad 2030 m. dažniausiai pasitaikanti liga pasaulyje bus depresija: šis sutrikimas pralenks net širdies ir kraujagyslių sistemos ligas.

Kitas faktas