7 neįtikėtinos braškių teikiamos naudos sveikatai

7 neįtikėtinos braškių teikiamos naudos sveikatai
@ Shutterstock

Prasidėjus braškių sezonui – vasarai, turime galimybę gerokai papildyti organizmo vitamino C atsargas ir sustiprinti imunitetą. Šios uogos ne tik skanios ir puikiai atgaivina, bet ir yra netgi laikomos supermaistu. Braškėse gausu mums reikalingų maistinių medžiagų bei antioksidantų, kurie veikia kaip prevencinė priemonė nuo raukšlių susidarymo.

 

Susipažinkite plačiau su naudomis, kurias šios nuostabios uogos teikia mūsų sveikatai:

 

  1. Stiprina imunitetą. Vienoje braškių dienos porcijoje (apie 7 didelės braškės) yra net pusė rekomenduojamos gauti vitamino C dozės. Vitaminas C stiprina imunitetą, veikia kaip antioksidantas.

     

  2. Gerina regėjimą. Braškių antioksidantinės savybės gali padėti išvengti kataraktos susidarymo – akies lęšiuko užtemimo, kuris vyresniame amžiuje gali sukelti aklumą. Akims reikia vitamino C, kad apsaugotume jas nuo saulės kenksmingų UV spindulių, kurie gali paveikti akies lęšyje esančius baltymus ir sukelti pažeidimus. Vitaminas C taip pat stiprina akies rageną ir tinklainę.

     

  3. Veikia kaip prevencinė priemonė nuo vėžio. Tas pats vitaminas C, kurio gausu braškėse, stiprindamas imunitetą, leidžia organizmui išvengti imuninės sistemos sutrikimų. Fitocheminė medžiaga, dar vadinama elagine rūgštimi, taip pat randama braškių sudėtyje, yra dar vienas komponentas, kuris turi priešvėžinių savybių, t. y. slopina vėžio ląstelių augimą. Taip pat šių uogų sudėtyje esantys – liuteinas ir zeaksantinas, neutralizuoja žalingą laisvųjų radikalų poveikį organizmui, ir stabdo vėžinių ląstelių susidarymo procesus.

     

  4. Apsaugo nuo raukšlių susidarymo. Braškėse esantis vitaminas C skatina kolageno gamybą, kuris saugo odą nuo raukšlių susidarymo. Elaginė rūgštis taip pat kovoja su raukšlėmis, išsaugodama aukštą kalogeno kiekį odoje.

     

  5. Mažina cholesterolio kiekį kraujyje. Elaginė rūgštis ir flavonoidai sukuria antioksidacinį poveikį – neutralizuoja blogojo cholesterolio kiekį kraujyje – kuris sukelia apnašų kaupimąsi arterijose. Dėl to, kad šios uogos sumažina blogojo cholesterolio kiekį kraujyje, jos taip pat padeda išsaugoti sveikesnę širdį ir sklandų jos darbą.

     

  6. Sureguliuoja kraujo spaudimą. Braškėse esantis kalis – puiki maistinė medžiaga, itin naudinga širdžiai šiltuoju metų laiku, ir ne tik. Kalis užtikrina sklandų širdies ritmo darbą, sureguliuoja kraujospūdį. Ypač braškės naudingos tiems, kas turi per aukštą kraujo spaudimą.

     

  7. Skatina vaisingumą/ padeda pastoti. Braškėse gausu folio rūgšties, t. y. vitamino B9, kurio didesnis kiekis rekomenduojamas nėščiosioms arba bandančioms pastoti moterims. Šio vitamino taip pat labai reikia besivystančiam kūdikiui motinos įsčiose – jis sumažina apsigimimų riziką, užtikrina sklandesnį vaisiaus augimą.

Komentarai (2)

Jonas 2020-07-01 11:33
Tur but neperka braskiu.......
韓国人「韓国も日本のように年号を使ったら、お前らは〇〇何年生まれだ?」 : カイカイ反応通信 2020-06-14 12:08
Portal web de Derechos Sociales