7 būdai, kaip susikurti sveiką ryto rutiną

7 būdai, kaip susikurti sveiką ryto rutiną
@ Shutterstock

Tai, kaip pradedame pirmąsias dvi dienos valandas, ar dar kitaip – rytą, daro įtaką mūsų psichinei, emocinei ir fizinei būsenai likusią dienos dalį. Įrodyta, kad išsiugdyti tinkami rytiniai įpročiai gali mažinti patiriamą stresą, pagerinti medžiagų apykaitą ir netgi nakties metu padėti geriau išsimiegoti.

 

Pateikiame 7 būdus, kaip pagerinti rytinę rutiną:

 

  1. Gerkite daug vandens. Ryte pabudęs kūnas būna stipriai išeikvojęs skysčių atsargas, nes jo nakties metu prireikė vykstantiems ląstelių ir organų atsinaujinimams. Be to, vandens vartojimas iš pačio ryto padeda išvalyti kūną nuo toksinų, kuriuos kūnas galėjo pagaminti miego metu, vykstant metabolizmo procesams. Vandens gėrimas ryte taip pat pagerina tuštinimąsi ir padeda išvengti dehidratacijos.

     

  2. Gerkite žaliąją arbatą su citrina ir imbieru. Žalioje arbatoje pilna cheminių junginių – flavonoidų ir katechinų, kurie organizme veikia kaip galingi antioksidantai. Jie paspartina medžiagų apykaitą, padeda deginti nepageidaujamus riebalus. Pridėjus į arbatą imbiero, jūs dar labiau paspartinsite medžiagų apykaitą, kartu palengvindami virškinimo sutrikimus ir sumažindami besikaupiančių dujų kiekį. Kuomet geriate rytinę žaliąją arbatą, organizme gali būti sunaikinti kai kurie naudingi fermentai, todėl labai pravers citrina, kurioje pilna fitocheminių medžiagų.

     

  3. Planuokite pusryčius. Suplanuokite, ką valgysite pusryčiams, iš anksto. Turėkite pasiruošę sveikų užkandžių, jeigu taip nutiktų, kad ryte pritrūktų laiko maisto gamybai. Itin svarbu pavalgyti kokybiškus pusryčius, nes badaujant iš pačio ryto sutrinka medžiagų apykaita, jaučiamas silpnumas, vangumas, kūnas negali dirbti visu pajėgumu.

     

  4. Sportuokite. Pradėdami dieną nuo fizinio aktyvumo, jūs paskatinate endorfinų gamybą kūne, o tai savo ruožtu iškart pagerina nuotaiką.

     

  5. Rašykite dienoraštį. Dienoraščio rašymas, kad ir kelias minutes, padeda sumažinti patiriamą stresą, geriau susikaupti ir suvokti save. Rytinis rašymas veikia kaip terapija, o taip pat gerina atmintį.

     

  6. Priimkite svarbius sprendimus prieš eidami miegoti ir ryte apie juos nebegalvokite. Rytai nėra skirti svarbių sprendimų priėmimui – iš pačio ryto opių klausimų svarstymas gali sukelti stresą, padidėjusį kraujospūdį ar sulėtinti kraujotaką.

     

  7. Laikykitės įprasto režimo. Išbandykite kelis rytinius ritualus ir rutinas, ir tos, kuri labiausiai tiks, nuosekliai laikykitės.

Komentarai

Ar žinote, kad...

Tyrimais nustatyta, miego metu knarkia net 40 proc. suaugusiųjų. Įvairios statistikos pateikia skirtingus duomenis, tačiau viena – neginčijama, knarkiančių vyrų yra du ar net tris kartus daugiau nei moterų.

Kitas faktas