5 TOP imuniteto stiprinimo būdai

5 TOP imuniteto stiprinimo būdai
@ Shutterstock

Kas gali būti geriau už šiltąjį sezoną, kuomet vis daugiau laiko praleidžiame lauke? Visgi, atėjus pavasariui, virusai niekur nesitraukia, todėl norint išlikti sveikiems ir galėti džiaugtis bundančia gamta, reikėtų stiprinti imunitetą. Pirmiausia, dalykai, kuriuos galite padaryti, kad nenusilptų imunitetas ir neužsikrėstumėte ligomis – pakankamai miegoti, reguliariai mankštintis, plauti rankas ir tinkamai maitintis.

 

Populiariausi būdai, kaip stiprinti imunitetą:

 

  1. Sveikai maitinkitės. Sveika mityba yra raktas į stiprią imuninę sistemą. Patariama valgyti daug daržovių, vaisių, neskaldytų grūdų, liesų baltymų ir sveikų riebalų turinčių maisto produktų. Šiuose maisto produktuose yra vitaminų, kurie būtini sklandžiam imuninės sistemos darbui:

     
  • Vitaminas B6, esantis: vištienoje, lašišoje, tune, bananuose, žalios spalvos daržovėse ir bulvėse (su lupenomis);

     
  • Vitaminas C, randamas: citrusiniuose vaisiuose, įskaitant apelsinus ir braškes, taip pat pomidorus, brokolius ir špinatus;

     
  • Vitaminas E, randamas: migdoluose, saulėgrąžų ir dygminų aliejuose, saulėgrąžų sėklose, žemės riešutų svieste ir špinatuose.

     
  1. Reguliariai sportuokite. Fizinis aktyvumas nėra užsiėmimas, skirtas tik raumenų auginimui ir streso pašalinimui – jis taip pat padeda palaikyti sveiką imuninę sistemą. Vienas iš būdų, kaip mankšta gali pagerinti imuninės sistemos funkcijas, yra bendros kraujotakos sustiprinimas, kuomet palengvėja imuninių ląstelių ir kitų, su infekcijomis kovojančių molekulių, judėjimas visame kūne. Tyrimai parodė, kad kasdien atliekant vidutinio sunkumo ir intensyvų fizinį krūvį bent 30 minučių, stimuliuojama imuninė sistema.

     
  2. Vartokite pakankamai vandens. Vanduo organizme atlieka daug svarbių funkcijų, įskaitant imuninės sistemos palaikymą. Skystis kraujotakos sistemoje, vadinamas limfa, kuris visame organizme nešioja svarbias su infekcijomis kovojančias imunines ląsteles, daugiausia susideda iš vandens. Dėl dehidratacijos sulėtėja limfos judėjimas, o kartais net sutrinka imuninė sistema. Net jei nesportuojate ir daug neprakaituojate, nuolat prarandate vandenį kvėpuodami, taip pat šlapindamiesi ir tuštindamiesi, todėl visuomet gerkite daug vandens.

     
  3. Kokybiškai išsimiegokite. Miego metu atsinaujina visas organizmas, taip pat, miegant, gaminasi su infekcijomis kovojančios molekulės. Tyrimai parodė, kad žmonės, kurie nepakankamai kokybiškai miega, yra labiau linkę sirgti peršalimo virusais nei tie, kurie pakankamai išsimiega. Kad imuninė sistema turėtų geriausias galimybes kovoti su infekcijomis ir ligomis, svarbu užtikrinti miego kokybę kiekvieną naktį.

     
  4. Sumažinkite patiriamą stresą. Stresas, ypač lėtinis, neigiamai veikia ir psichinę, ir fizinę sveikatą, įskaitant imuninę sistemą. Organizmui, skiriant didžiąją dalį resursų kovai su stresu, silpsta imuninė sistema – padidėja infekcijos ar ligos tikimybė. Raskite sau tinkamus būdus, kurie padėtų nusiraminti: ar tai būtų gilus kvėpavimas, malda ar mankšta, ar meditacija, rašymas, pokalbis su artimaisiais.

Komentarai

Ar žinote, kad...

Lietuvoje iš tūkstančio gyventojų nuo gripo pasiskiepija vidutiniškai 30 asmenų, Latvijoje - 65, Estijoje – 52 asmenys. Tuo tarpu JAV tūkstančiui gyventojų tenka net 250 pasiskiepijusių, Europoje vidutiniškai – 177.

Kitas faktas