5 būdai, padedantys malšinti mėnesinių skausmus

Partnerio turinys
Šis turinys inicijuotas projekto partnerio
5 būdai, padedantys malšinti mėnesinių skausmus

Mėnesinių skausmai – sveikatos sutrikimas, kuris griauna planus daugybei moterų. Kai kurios taip kenčia, kad yra priverstos atsisakyti daugybės dalykų – nuo mėgstamų treniruočių ir susitikimų su draugais iki to, kad net neįmanoma pasiekti darbo ir norisi tik visą dieną gulėti. Pripažinkime, tai daugialypė problema, kuriai tiesiog būtina ieškoti sprendimo. 

 

Taigi ką gi patartina daryti, kad mėnesinių skausmai nebūtų tokie intensyvūs ir nemenkintų gyvenimo kokybės? Pateikiame idėjų, kurios Jums gali praversti:

 

1) Šiluma – vienas efektyviausių ir dažniausiai taikomų menstruacinių skausmų malšinimo būdų. Galima išmėginti šiltą pagalvėlę (ji gali būti papildyta vyšnių kauliukais, grikiais, linų sėmenimis ir kitu šilumą palaikančiu užpildu), karšto vandens pūslę. Pamėginkite palaikyti ją ant pilvo, ramiai pagulėti, atsipalaiduoti. Pagalvėlė ar pūslė negali būti per karšta, ji turi tik maloniai šildyti.

 

2) Kai kurie šaltiniai teigia, kad skausmą malšinti gali padėti šokoladas. Iš tiesų, jame yra laimės hormono gamybai svarbios medžiagos. Rinkitės tik juodą ir kokybišką šokoladą. Nepadauginkite – teigiamą efektą sveikatai suteikia kelios plytelės šokolado. Žinoma, stebuklo galite ir nesulaukti, tačiau mintis tikrai nukreipsite ir gausite organizmui naudingų maistinių medžiagų. Panašių savybių turi bananai, jogurtas. Pasirūpinkite, kad Jūsų mityba būtų pilnavertė ir subalansuota – tai svarbu ne tik tomis, bet ir visomis dienomis. Venkite aštraus, grubaus, nenaudingo maisto, druskos. Gerkite daugiau vandens, atpalaiduojamąjį poveikį turinčių žolelių arbatų. 

 

3) Švelnus apatinės pilvo dalies ar nugaros masažas gali padėti sušvelninti patiriamus skausmus. Paglostykite švelnia ir šilta ranka maudžiančias vietas arba paprašykite artimojo, kad maloniai pamasažuotų sritis, kuriose sklinda skausmas. Pasijusite geriau, atsipalaiduosite. Jei masažas nevilioja, tuomet pamėginkite labai lengvą mankštą, tempimo pratimus, pasivaikščiojimą gryname ore. Jei ir šiems pasiūlymams nėra nei jėgų, nei noro, gal patiktų atpalaiduojantys kvėpavimo pratimai? Pasidomėkite jų teikiama nauda ir bent pamėginkite, jei niekada to nedarėte.

 

4) Bene efektyviausiai mėnesinių skausmą malšina nesteroidiniai vaistai nuo uždegimo. Patys populiariausi – ibuprofenas, deksketoprofenas, naproksenas. Ypatingai palankių savybių turi deksketoprofenas. Šios medžiagos savo sudėtyje turi vaistinis preparatas Dolmen. Dolmen yra vaistas skausmui malšinti, priklausantis vadinamųjų nesteroidinių vaistų nuo uždegimo grupei (NVNU). Dolmen vartojamas trumpalaikiam simptominiam lengvo ir vidutinio stiprumo mėnesinių skausmui ir kitoms skausmo rūšims malšinti. Galima rinktis vartoti patogesnę farmacinę formą – plėvele dengtas tabletes arba malonaus citrinų skonio granules geriamajam tirpalui. Dėl bet kokio vaisto vartojimo būtina tartis su savo gydytoju – jis pasvers naudos ir rizikos santykį individualiu atveju, patars, kaip dozuoti ir kokiais laiko intervalais vartoti vaistinį preparatą. Nustatyta, kad gali būti naudinga nesteroidinius vaistinius preparatus nuo uždegimo pradėti vartoti dar prieš artėjančias menstruacijas – taip nepasiekiamas skausmo „pikas“.

 

5) Mėnesinių skausmus ir kitus nemalonius simptomus malšinti padeda hormoninė terapija, tačiau ją paskirti gali tik gydytojas ir tik tuomet, kai tai būtina. Hormonų turintys vaistiniai preparatai gali būti skiriami net it tuomet, kai moteris negyvena lytiškai aktyvaus gyvenimo, nes jų paskirtis nėra vien apsisaugojimas nuo neplanuoto nėštumo. 

 

Jei Jus kamuoja stiprūs mėnesinių skausmai – būtinai pakalbėkite su savo gydytoju. Jis patars, ką daryti toliau, kokius tyrimus reikėtų atlikti ir kokius vaistinius preparatus būtina vartoti. Staigiai pakitęs mėnesinių pobūdis, atsiradę skausmai ir kraujavimas „ne pagal kalendorių“ yra rimti pavojaus signalai, kad moteriai būtina išsami apžiūra. Jei jaučiate nerimą dėl savo sveikatos – nedelskite. Paraginkite savo sveikata rūpintis ir sau brangias moteris – kartais tereikia nedidelio padrąsinimo ir žinojimo, kad jos Jums rūpi. 

 

Dėl šio ir bet kokio kito vaisto vartojimo būtina pasitarti su gydytoju arba vaistininku. Netinkamai vartojamas vaistas gali pakenkti jūsų sveikatai.

 

Komentarai

Ar žinote, kad...

Tyrimais nustatyta, miego metu knarkia net 40 proc. suaugusiųjų. Įvairios statistikos pateikia skirtingus duomenis, tačiau viena – neginčijama, knarkiančių vyrų yra du ar net tris kartus daugiau nei moterų.

Kitas faktas