10 imuniteto stiprinimo būdų

10 imuniteto stiprinimo būdų
@ Shutterstock

Nepaisant to, kad jūsų pasaulyje pilna mikroorganizmų, kuriais galime užsikrėsti kiekvienas iš mūsų, tačiau daugelis dažniausiai esame sveiki. Už gerą sveikatą turėtume būti dėkingi savo imuninei sistemai, kuri puikiai susidoroja su įvairiais virusais ir mus gina nuo ligas sukeliančių mikrobų. Niekuomet ne vėlu siekti imuninės sistemos funkcijų optimizavimo ir pasirūpinti, kad ji būtų dar tvirtesnė ir atsparesnė.

 

Šie, visiems prieinami būdai, leis sustiprinti imuninę sistemą:

 

  1. Miegokite pakankamai ir valdykite stresą. Miego trūkumas ir streso perteklius padidina hormono kortizolio kiekį, kurio ilgas padidėjimas organizme slopina imuninės sistemos gebėjimus susidoroti su užkrėtimais.

     
  2. Venkite tabako dūmų. Jie kenkia imuninės sistemos apsaugai ir padidina bronchito ir pneumonijos riziką kiekvienam rūkančiam ar šalia dūmų stovinčiam asmeniui, o vaikams bei paaugliams padidina tikimybę turėti vidurinės ausies infekciją.

     
  3. Gerkite mažiau alkoholio. Besaikis alkoholio vartojimas silpnina imuninę sistemą ir didina pažeidžiamumą plaučių infekcijoms.

     
  4. Valgykite daug daržovių, vaisių, riešutų ir sėklų. Šie produktai aprūpins jūsų organizmą maistinėmis medžiagomis, kurių reikia jūsų imuninei sistemai. Atlikti tyrimai su vyresnio amžiaus žmonėmis parodė, kad vartojant daug šios rūšies produktų, jų organizme pagerėjo antikūnų atsakas į vakciną, saugančią nuo Streptococcus pneumonijos.

     
  5. Apsvarstykite probiotikų turinčių maisto produktų ir papildų vartojimą. Tyrimai rodo, kad probiotikų papildai sumažina kvėpavimo takų ir virškinimo trakto infekcijų dažnį. Taip pat įrodyta, kad fermentuoti pieno produktai sumažina suaugusiųjų ir vaikų kvėpavimo takų infekcijas.

     
  6. Saikingai pasišildykite saulės spinduliuose. Saulės šviesa skatina odą gaminti vitaminą D. Vasaros sezonu pakanka 10–15 minučių buvimo saulės šviesoje, tačiau nuo lapkričio iki vasario saulė yra virš 42 laipsnių platumos ir saulės spinduliai tuomet būna per silpni, kad skatintų reikiamą vitamino D gamybą, todėl daugeliui įprastai trūksta šio vitamino.  Mažas vitamino D kiekis yra susijęs su didesne kvėpavimo takų infekcijos rizika, taigi po žiemos derėtų pagerti papildus, kuriuose yra didelis vitamino D kiekis, bet svarbu atsiminti, kad vaikams reikalinga mažesnė dozė, kurią nustatys tik gydytojas. Vitaminas D taip pat sumažina A tipo gripo riziką.

     
  7. Valgykite česnaką. Česnakuose yra plataus spektro antimikrobinių medžiagų, todėl jis yra viena geriausių imuninę sistemą stiprinančių priemonių. Siekiant optimalaus rezultato, rekomenduojama valgyti česnaką šviežią.

     
  8. Valgykite vaistinius grybus, tokius kaip: šiitake ir maitake. Atlikti tyrimai parodė, kad koncentruotas šių grybų ekstraktas sustiprina imuninės sistemos funkcijas. Daugelyje šalių tampa populiarūs šių ekstraktų maisto papildai.

     
  9. Išbandykite imuninę sistemą palaikančias žoleles. Jei sergate pasikartojančiomis infekcijomis ir jūsų imunitetas yra nusilpęs, apsvarstykite galimybę vartoti imunitetą palaikančias žoleles, tokias kaip: Azijos arba Amerikos ženšenį, lietuvišką astragalą (kitaip žinomą kaip kulkšnę).

     
  10. Pasigaminkite ežiuolės tinktūrą. Ši tinktūra, vartojama reguliariai, padidina imuniteto apsaugą nuo kvėpavimo takų infekcijų.

Komentarai