10 faktų apie kefyrą

10 faktų apie kefyrą

Kefyras – gana įprastas produktas mūsų racione, tačiau tiesa ta, kad dauguma iš mūsų apie jį žino labai mažai. Jis ne tik gerina virškinimą ir turi naudingųjų bakterijų, bet taip pat pasižymi ir kitomis vetingomis savybėmis.

 

  • Apsauga nuo vėžio. Japonų mokslininkai nustatė, kad kefyro grybeliuose yra polisacharido, kuris užkerta kelią onkologinėms ligoms, neleidžia formuotis augliams.
  • Imuniteto apsauga. Jeigu kefyrą vartosite reguliariai, pagerinsite leukocitų (baltųjų kraujo kūnelių) darbą. Pastarieji yra atsakingi už stiprų iminitetą.
  • Padeda nuo pagirių. Šio produkto sudėtyje yra organinių rūgščių, kurios iš organizmo padeda pašalinti alkoholio skilimo produktus, todėl po stiklinės kefyro pagirių kamuojamas žmogus pasijunta geriau.
  • Kefyro vartoti vaikams nedraudžiama. Vis dar paplitusi klaidinga nuomonė, kad kefyras – tai vaikų alkoholizmo priežastis. Kad mažylis taptų „alkoholiku“, jis turėtų išgerti bent po 10 stiklinių kefyro per dieną.
  • Kefyras užkerta kelią vidurių užkietėjimui, kadangi pasižymi laisvinamuoju poveikiu ir pagerina žarnyno mikroflorą.
  • Iškrovos dienos, kuomet geriamas tik kefyras, padeda numesti svorio ir pagražinti kūno linijas. Šis gėrimas aprūpina organizmą pakankamu skysčių kiekiu, tačiau kalorijų turi palyginti nedaug.
  • Kefyrą patartina gerti stresinėse situacijose. Airijos ir Kanados mokslininkų atliktų tyrimų metu paaiškėjo, kad pieno raugo bakterijos pasižymi raminamuoju poveikiu.
  • Kefyras turi mažiau kalorijų nei jogurtas. 100 g jogurto yra maždaug 68 kcal, o 100 g kefyro – 59 kcal. Be to, pastebėtina ir tai, kad liesas kefyras nėra naudingesnis už riebų. Jų cheminė sudėtis yra beveik vienoda: pieno bakterijų ir B grupės vitaminų liesame produkte yra tiek pat, kiek ir riebiame. Vienintelis skirtumas nebent tas, kad vitamino A su neriebiu kefyru gausite mažiau, kadangi jis tirpsta riebaluose.
  • Kefyras ir rūgpienis nėra tas pats. Pirmajam produktui reikia specialaus raugo, o rūgpienis – na, tai tiesiog surūgęs pienas.
  • Kefyrą organizmas įsisavina greičiau nei pieną. Pastarojo per valandą organizmas pasisavina tik 30 %, o kefyro – net 90 %.

Komentarai (4)

Naturalus 2014-06-22 20:33
Tibeto pieno grybo kefyras naudingas tikrai
runkelis 2014-04-05 10:55
šiuolaikiniame kefyre nėra jokių gyvų bakterijų, kitaip jo gyvavimo laikas būtų ne ilgesnis kaip 2 dienos. taigi, nereikia ir skiesti apie kokią nors jo naudą.
jjj 2013-05-07 21:37
mėgstu kefyra
mecislovas v 2012-10-12 18:28
,,kefyras ir rūgpienis yra ne tas pats"-tikrai ne tas pats-kefyras gaminamas iš spec raugo,o rūgpieniu daro acidofilus bakterijos(rūgštaus pieno bakterijos ),kurių visiems šiais laikais taip trūksta... todėl labai suabejočiau kefyro naudingumo pirmenybe...O kefyrą su jogurtu negalima lyginti-vis tik kefyras prieš jogurtą yra žymiai naudingesnis-jogurtas kaip maisto produktas iš vis abejotinos kokybės yra,jogurtas net šilumoje nerūgsta ir po kelių valandų pradeda pelyti,o kef.rūgsta,gyvena

Ar žinote, kad...

Kaulai yra organizmo kraujo gamykla. Kas sekundę kaulų čiulpai pagamina 3 milijonus raudonųjų kraujo kūnelių

Kitas faktas