10 efektyvių kraujo spaudimo mažinimo būdų

10 efektyvių kraujo spaudimo mažinimo būdų
@shutterstock

Aukštas kraujo spaudimas, dar kitaip žinomas kaip hipertenzija, ne veltui dažnai vadinamas „tyliuoju žudiku“. Dėl per aukšto kraujo spaudimo žmogus dažnai nejaučia jokių ryškių simptomų, nebent tuomet, kai jau sveikatos sutrikimas būna pridaręs organizmui nemažai žalos. Tai vienas didžiausių širdies ligų ir insulto sukėlėjų, taip pat viena pagrindinių šių ligų mirčių.

 

Čia pateikiami 10 veiksmingų būdų, padėsiančių sumažinti kraujospūdį:

 

  1. Padidinkite savo fizinį aktyvumą ir daugiau sportuokite. Tyrimo metu nustatyta, kad vyresnio amžiaus suaugusieji, kurie dalyvavo aerobikos treniruotėse, sumažino kraujospūdį vidutiniškai 3,9 proc. Šie rezultatai prilygsta netgi kai kurių vaistų, skirtų mažinti kraujo spaudimui, poveikiui. Sporto metu, reguliariai didinant širdies ir kvėpavimo dažnį, laikui bėgant širdies raumuo sustiprėja ir jai reikia mažiau pastangų, norint sklandžiai dirbti. Visa tai sumažina spaudimą arterijose, taigi – sumažėja ir kraujospūdis. Tačiau nepersistenkite – bėgti maratonus nėra būtina, užtenka padidinti savo fizinį aktyvumą: naudojant laiptus vietoj lifto, einant pėsčiomis iki parduotuvės, o ne važiuojant, važinėtis dviračiu gamtoje, ir t.t.
     

  2. Jeigu turite antsvorio – atsikratykite jo. Atsikračius apie 2-5 kilogramus antsvorio, jau galima sumažinti kraujospūdį. Be to, sumažėja ir rizika susirgti kitomis ligomis.
     

  3. Sumažinkite suvartojamo cukraus ir rafinuotų angliavandenių kiekį. Daugybė atliktų mokslinių tyrimų įrodė, kad cukraus ir rafinuotų angliavandenių ribojimas dietoje, gali padėti numesti svorio ir sumažinti kraujospūdį.
     

  4. Vartokite daugiau kalio ir mažiau natrio. Kalis sumažina druskos poveikį organizmui, taip pat palengvina kraujagyslių įtampą. Tačiau dietos, kuriose gausu kalio, gali pakenkti lėtinėmis inkstų ligomis sergantiems žmonėms, tad būtinai pasitarkite su gydytoju. Kalio gausu: piene, jogurte, žuvyje, bananuose, abrikosuose, avokaduose, apelsinuose, bulvėse, pomidoruose, špinatuose. Suvartojamos druskos sumažintas kiekis kai kuriems žmonėms gali padėti stabilizuoti kraujo spaudimą, nes kartais druska jį didina, nors yra ir tokių žmonių, kuriems druskos vartojimas nedaro beveik jokio poveikio.
     

  5. Valgykite mažiau perdirbto maisto. Perdirbtame maiste gausu druskos, kuri kai kuriems gali kelti kraujo spaudimą.
     

  6. Meskite rūkyti. Rūkymas sukelia staigų kraujospūdžio ir širdies ritmo padidėjimą. Ilgainiui, tabake esančios cheminės medžiagos, pažeidžia kraujagyslių sieneles, sukeldamos uždegimą ir susiaurindamos arterijas. Sukietėjusios arterijos sukelia aukštesnį kraujo spaudimą. Beje, atlikti tyrimai parodė, kad vaikų, kurių tėvai rūko namuose, kraujospūdis buvo didesnis nei tų vaikų, kurių namuose tėvai nerūko.
     

  7. Mokykitės atsipalaiduoti, mažiau stresuokite. Įprastinė žmogaus diena yra ganėtinai įtempta ir natūralu, kad kartais padidėja kraujo spaudimas. Tačiau, nemokant susitvarkyti ilgainiui su stresu, kyla rimtesnių sveikatos problemų. Yra daugybė būdų, kaip sėkmingai pašalinti dalį patiriamo streso, pavyzdžiui: praktikuokite gilų kvėpavimą, meditaciją, jogą, eikite pasivaikščioti, skaitykite knygą, žiūrėkite komedijas, pasikalbėkite su draugais. Beje, įrodyta, kad kasdien klausantis mėgstamos muzikos, galima sumažinti sistolinį kraujospūdį. Kraujospūdį taip pat gali sumažinti ir akupunktūros procedūros.
     

  8. Pasmaguriaukite juodo šokolado. Suvalgius per dieną pora gabaliukų juodo šokolado, gali sumažėti širdies ligų rizika, nes sumažėja kraujospūdis. Manoma, kad flavonoidai, esantys šokolade, padeda išplėsti kraujagysles, taip mažindami kraujo spaudimą.
     

  9. Išbandykite medicinines žoleles/ augalus. Įvairios žolelės, augalai, bei jų produkcija nuo seno naudojamos daugelyje kultūrų gydant skirtingus negalavimus. Įrodyta, kad šie augalai ir jų produkcija padeda nuo per aukšto kraujo spaudimo: saliero sultys, juodos pupelės, imbiero šaknis, pušies žievė, sezamo aliejus, pomidorų ekstraktas, žalioji ir ženšenio arbata, skėtinio medžio žievė, česnakas.
     

  10. Atsisakykite alkoholio arba sumažinkite jo suvartojamą kiekį. Alkoholis gali padidinti kraujo spaudimą netgi sveikiems žmonėms.

Komentarai

Ar žinote, kad...

Tyrimais nustatyta, miego metu knarkia net 40 proc. suaugusiųjų. Įvairios statistikos pateikia skirtingus duomenis, tačiau viena – neginčijama, knarkiančių vyrų yra du ar net tris kartus daugiau nei moterų.

Kitas faktas