Žalumynai – ir stalui, ir vaistinėlei

Žalumynai – ir stalui, ir vaistinėlei

Žalumynai ne tik suteikia patiekalams malonų aromatą ir subtilų skonį, bet ir papildo beišsenkančių naudingųjų medžiagų atsargas organizme, padeda įveikti daugelį negalavimų.
 
Bazilikai
 
Jų kvapūs lapeliai turtingi vitamino P, provitamino A, rutino, taip pat įvairių eterinių aliejų, sugebančių numaldyti galvos skausmą, įveikti nuovargį, išblaškyti liūdesį, nugalėti nemigą, suaktyvinti galvos smegenų veiklą, taip pat pagerinti virškinimą ir sustiprinti imunitetą.
 
Peršalus rekomenduojama pakvėpuoti karštais šviežių bazilikų ir džiovintų eukaliptų lapų, sumaišytų lygiomis dalimis, garais.
 
Pankoliai
 
Pankoliuose gausu eterinių aliejų, kalio, kalcio ir magnio. Magnis – vienas iš kaulinio audinio mineralinių sudedamųjų dalių: kartu su kalciu ir vitaminu D patikimai sustiprina kaulus, sulėtina osteoporozės vystymąsi. Magnis ir kalis padeda įveikti stresą, sumažinti dirglumą, padidina atsparumą nuovargiui, vadinasi, padeda išvengti ir plaukų trapumo, blankumo, odos vytimo, nagus išvagojančių griovelių.
 
Salierai
 
Dietologai pikantiško skonio lapų rekomenduoja dažniau vartoti linkusiems priaugti antsvorio žmonėms: salierai pasižymi švelniu šlapimo išsiskyrimą skatinančiu poveikiu, pagelbsti pasišalinti iš organizmo druskų pertekliui, todėl padeda išvengti patinimų ir nepageidaujamo kūno svorio didėjimo.
 
Salierų lapų ir kotelių nuovirą gerti labai sveika besilaikantiesiems dietos. Tris šaukštus smulkiai supjaustytų žalumynų reikia užplikyti 500 ml vandens ir 5 min. pavirti, paskui dvi valandas palaukti, kol pritrauks, ir perkošti. Salierų nuoviro patariama gerti po pusę stiklinės 3 kartus per dieną prieš valgant.

2 psl. »

Komentarai

Dėmesio!

Ar žinote, kad...

Tyrimais nustatyta, miego metu knarkia net 40 proc. suaugusiųjų. Įvairios statistikos pateikia skirtingus duomenis, tačiau viena – neginčijama, knarkiančių vyrų yra du ar net tris kartus daugiau nei moterų.

Kitas faktas