Vienatvė ir kitos senjorų problemos: kaip vėl pasijusti reikalingiems?


 
Normalaus bendravimo taisyklė labai paprasta: elkitės su kitais taip, kaip norėtumėte, kad jie elgtųsi su jumis. Suprantama, kad kardinaliai pakeisti charakterio, kai jums 60-70 metų, neįmanoma, tačiau šį bei tą pakoreguoti – jūsų jėgoms. Pavyzdžiui, jūs galite aktyviau dalyvauti šeimos gyvenime, pasiūlyti kokią nors pagalbą (porą kartų per savaitę pavedžioti šunį, nueiti į parduotuvę duonos ar paimti vaikus iš mokyklos. Užimtumas – geriausias vaistas nuo vienatvės!
 
Dar kelios psichologų rekomendacijos
 
Užsiimkite kūrybine veikla. Tai paįvairins jūsų gyvenimą, padarys jį turiningesnį, tad vienatvei ir apatijai tiesiog neliks vietos. Nežinote, kuo užsiimti? Paieškokite idėjų internete: gal jums patinka maisto gaminimas, joga ar rankdarbiai? O gal norite išmokti groti kokiu nors instrumentu, mokytis užsienio kalbos ar programavimo? Nebijokite eksperimentuoti!
 
Savanoriaukite. Jūs galite pagelbėti gyvūnų prieglaudoms, suteikdami keturkojams laikinus namus. Padėdami silpnesniems, jūs jausitės reikalingi ir nebūsite vieniši – juk po jūsų namus bėgios naujas draugas.
 
Pasidomėkite, kokių laisvalaikio pasiūlymų senjorams yra jūsų mieste. Kažkas siūlo nemokamus kompiuterinio raštingumo kursus, kažkas – piešimo, šokių ar fotografijos pamokas, o kažkas bibliotekose ir muziejuose rengia koncertus ir susitikimus su įdomiais žmonėmis. Tokiose vietose tikrai rasite bendraminčių!

Komentarai

Dėmesio!

Ar žinote, kad...

Tyrimais nustatyta, miego metu knarkia net 40 proc. suaugusiųjų. Įvairios statistikos pateikia skirtingus duomenis, tačiau viena – neginčijama, knarkiančių vyrų yra du ar net tris kartus daugiau nei moterų.

Kitas faktas