Maistas smegenims – kava, obuoliai, šokoladas

Maistas smegenims – kava, obuoliai, šokoladas

Teisinga mityba ne tik gerina savijautą apskritai, bet gali padėti ir turint konkrečių nusiskundimų, pavyzdžiui, sutrikus atminčiai.

Atminties silpnėjimo priežastimi gali būti dehidratacija, stresas, įvairios ligos arba amžius. Atmintis pablogėti taip pat gali ir nuo vaistų, alkoholio bei nesubalansuotos mitybos.

Nuo žaidimų iki žuvies

Atmintį gerina nuolatinė smegenų veikla, pavyzdžiui, mąstymą lavinančių galvosūkių sprendimas, knygų skaitymas, stalo žaidimai, kokybiškas poilsis.

„Kiekvienam žmogui reikia skirtingos miego trukmės, skirtingo poilsio. Vienam galbūt užtenka ir penkių valandų, o kitam reikia ir dešimties ar dvylikos valandų. Svarbiausia, kad miegas būtų kokybiškas. Išsimiegojęs žmogus gali sveikai žiūrėti į aplinką, gerai jaustis, būti žvaliu, greitai ir logiškai mąstyti“, - sako rūpestinga „Gintarinės vaistinės“ vaistininkė Jolita Skinderskieknė. Kaip pagerinti savo miegą, anot jos, turime pagalvoti dar prieš einant miegoti: patalpa, kurioje miegame, turi būti rami, išvėdinta aplinka, žmogus turėtų būti nepersivalgęs, suvartojęs ne per daug skysčių ir jau norėti miegoti.

Didelę įtaką atminties aštrumui daro ir tinkama mityba, teigia specialistai. Ypač rekomenduojami šie 7 maisto produktai ir gėrimai, kurių vartojimas gali pastebimai pagerinti atmintį bei dėmesio koncentraciją:

Gervuogės. Vyresniems žmonėms sunku išmokti naujų šokio judesių ar prisiminti užsienio kalbos žodžius, nes smegenų ląstelės turi apdirbti naują informaciją „kalbėdamos“ viena su kita. Gervuogėse gausu antioksidanto polifenolio, kuris skatina neuronų veiklą ir padeda smegenims priimti naują informaciją.

Kava. Suomių mokslininkai įrodė, kad 3-5 puodeliai kavos kasdien padeda kovoti su silpnaprotyste. Smegenų veiklą gerina kavoje esantys kofeinas ir antioksidantai.

Obuoliai. Šiuose vaisiuose gausu kvercetino, kuris apsaugo smegenų ląsteles nuo laisvųjų radikalų poveikio. Obuolius patariama valgyti su žievelėmis, nes taip į organizmą patenka daugiau natūralaus bioflavonoido.

Šokoladas. Kakavoje esantis polifenolis skatina kraujotaką į smegenis, todėl šis saldėsis ne tik mažina kraujospūdį, bet ir padeda susikaupti, išlaikyti „aštrų“ protą. Juodo šokolado patariama suvalgyti apie 10 gramų kasdien.

Cinamonas. Keli žiupsneliai šio prieskonio deserte ar kavoje gerina smegenų veiklą.

Lašiša. Joje gausu omega-3 riebalų rūgščių, kuri ne tik sveika širdžiai, bet ir pilkosioms smegenų ląstelėms.

Kario prieskoniai. Šis prieskonis išvalo kraujagysles ir gerina kraujotaką.


 

Komentarai

Dėmesio!

Ar žinote, kad...

Pasaulio sveikatos organizacijos specialistai prognozuoja, kad 2030 m. dažniausiai pasitaikanti liga pasaulyje bus depresija: šis sutrikimas pralenks net širdies ir kraujagyslių sistemos ligas.

Kitas faktas